31.3.10

255 : bila manusia mula berpujangga~

"Langit dan Bumi sering di katakan berpasangan..
namun pada hakikatnya, mereka tidak pernah bertemu..."
betul tak?
mungkinkah mereka akan bersatu?

30.3.10

254 : sesuatu yang 'oren'

yeah...sesuatu yang oren. ku mintak mintak tak dapat. ku cari-cari tak jumpa...akhirnya semalam dia menyerahkan dirinya kpd aku...nak tahu apa..

jeng..jeng..jeng..

ini lah KIKI



Note : thanks utk sekamar rindu, follower ke #51

253 : terima kasih buat Maryam

ini ada lah hadiah pemberian ikhlas Maryam abu ahmad..salah seorang blogger yang membuat contest sempena Maulidur Rasul tempohari.
Hadiah ni sudah beberapa hari aku terima tetapi oleh kerana kesuntukkan masa yg melampau, harini baru aku berkesempatan utk membuka bungkusan kiriman nya.
Sesuatu yang amat bernilai..terima kasih yg tidak terhingga buat Maryam.
salam silaturrahim dr saya di sini...Zita

26.3.10

252 : malam ni aku nak tengok KL drif ke-2

ntah kenapa aku jadi kaki wayang pulak
semakin meningkat umur semakin mengada-ngada pulak..

ada sape berani komen???

25.3.10

251 : cerita sket!



ini produk sendayu tinggi
ada tak sesape pernah cuba?
boleh citerkan sket tak???
nampak mcm best..."Raja segala penawar"

24.3.10

250 : pisang emas

Pisang emas di bawa belayar
masak sebiji di atas peti

banyak kerja tak tau mana nak kejar
udah rasa macam nak mati..

23.3.10

249 : Bismillahirrahmanirrahim

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM ......adalah sangat singkat namun kadangkala
sangat sulit untuk di ucapkan. Dalam hadis Rasullullah dikatakan:

Barang siapa yang membaca BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM sebanyak 21 kali
sebelum tidur maka:

1. Dia akan dihindari dari meninggal dalam keadaan terkejut/mendadak.
2. Dia akan dihindari dari meningg al/bahaya tenggelam.
3. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya kebakaran.
4. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya rompakan..


Alkisah ada seorang Isteri yang selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM
setiap kali melakukan sesuatu, dalam membuka, menutup dan mengunci
pintu/almari, menaruh dan mengambil barang/sesuatu, membuka dan memakai
pakaian, masuk dan keluar rumah, naik dan turun dari kenderaan, dll.

Pokoknya selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM pada saat akan
melakukan sebarang aktiviti.

Sehingga dengan kebiasaannya tersebut sang suami merasa kesal dan akhirnya
terlintas dibenaknya untuk menguji sang isterinya tersebut. Lalu suatu
ketika sang suami memberikan emas kepada isterinya dan mengatakan: "Wahai
isteriku, ini aku amanahkan emas kepadamu. Simpanlah baik-baik.."

Lalu sang isteripun menerimanya den gan mengucapkan
BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM dan membuka almari dengan mengucapkan
BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM dan menaruh emas tersebut dengan mengucapkan
BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM dan menutup/mengunci almari dengan mengucapkan
BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM.

Setelah beberapa hari dan kebetulan si isteri tidak ada di rumah, maka sang
suami mengambil emas tersebut dari dalam almari dan membuangnya ke laut.
Lalu ia kembali ke rumah dan ketika isterinya pulang dia pun meminta kepada
isterinya untuk mengambilkan emas yang diamanahkan beberapa waktu lalu.

Lalu sang isteri pun masuk ke kamar dan dengan mengucapkan
BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM dia pun membuka pintu almari tempat ia
menyimpan emas tersebut..
Lalu mengambil emas yang saat itu dalam keadaan basah (air laut) lalu menyerahkannya kepada suaminya.

Melihat emas tersebut basah sa ng isteri pun menjadi bingung dan bertanya
kepada suaminya, lalu sang suami pun bersujud dan beristighfar dan setelah
itu menceritakan kejadian yang sebenarnya bahawa dia (suami) telah membuang
emas tersebut ke laut tanpa pengetahuan sang isteri dengan tujuan untuk
mengetahui manfaat dari BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM.

Dari cerita diatas maka kita dapat melihat kesaktian dari kalimat
BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM selain dari itu masih banyak lagi manfaatnya
iaitu:

Kita disarankan untuk membaca BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM ketika kita akan
mengambil dan menaruh pakaian di gantungan, baik yang pakaian baru maupun
yang baru kita gunakan. Tujuannya adalah agar pakaian tersebut tidak
digunakan oleh makhluk lain (gol. Jin), ini dapat kita lihat apabila kita
menaruh pakaian maka ketika kita gunakan kadang terasa gatal dan tidak
nyaman.. Memang k ita biasa mengatakan bahawa itu adalah pengaruh lembab
ataupun sebagainya namun pada dasarnya pakaian tersebut telah digunakan
oleh makhluk lain dengan cara mereka.

Keutamaan kalimat BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM adalah lebih untuk kaum
wanita (pria juga) karena banyak juga dari golongan wanita yang tanpa disedari
olehnya sendiri (wanita tersebut) bahawa dia telah melakukan hubungan
fizikal dengan golongan jin. Mungkin terdengar tidak masuk akal namun ini
benar adanya. Oleh kerana itu kepada kaum wanita mulailah membiasakan diri
untuk membacanya.

Demikian sedikit penjelasan dan cerita mengenai keuntungan yang dapat kita
peroleh dari mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM dalam melakukan
aktiviti
kita sehari-hari, semoga setelah membaca ini kita semua mulai dapat
membiasakan diri untuk mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM dalam
melakukan a ktiviti kita sehari-hari.



22.3.10

248 : 2 majlis

seperti yang aku janjikan dalam ntri : 247

aku akan tayangkan gambar2 di majlis yang telah di hadiri minggu lepas

gambar serba pink ini adalah di sekitar majlis pertunangan anak saudara perempuan saya..

ini gmbar hantaran dari pihak kami, iaitu pihak perempuan..serba pink. warna kegemaran pengantin agaknya

ini pula gambar hantaran dari pihak lelaki~ serba kuning.

ini ler wajah anak saudara aku yg bertunang itewww...maaf gambar tunang nya tkde, sebab tk datang...tunggu lah nnti majlis perkahwinan mereka, insya-allah 12 June 2010


mintak mahap ye...gambar yang ini mak cik pun nak enterprem jugak..pink youuu...auwww

ini pulak di sekitar majlis akad nikah Enn & Azlan..Tahniah..

Selamat Pengantin Baru...aku tk dpt menghadiri majlis perkahwinan mereka sebab sama tarikh dgn majlis pertunangan anak saudara pink itewww..so..aku hadiri majlis akad nikah mereka saje...tk sempat nak enterprem lah...sebab akad kat masjid..





19.3.10

247 : blog bersawang

dah lama tk apdet blog nih..
dah penuh sawang agaknya..

arini aku keje haf day aje...
musim cuti2 sekolah ni..ramai ler yang naik pelamin yea..

arini aku haf day sbb nak pergi org kawin ler...akad nikah~
esok pulak nak balik kpg sbb ada anak buah bertunang..

slmt bye-bye..

nnti aku tayang kat sini kalau ada gambar2 yg menarik...

16.3.10

246 : cerita seminggu

cerita 14hb~

aku menghadiri satu majlis perkahwinan di Tronoh. rumah kawan asben..tema orang ni, kaler Orange. kebetulan kami pun berpakaian orange pd haritu..tp gambar elek!

di bawah ni gambar orang main kompang. semua veteren2. cuma aku rasa tk selesa & rasa tak begitu sesyuai kerana bercampur lelaki & perempuan...alahai~

ini pelamin nya..simple. tp cantik juga

haaa....ini pulak gambar pendatang haram kat rumah aku. aku tk tau lah kucing siapa. tp nampaknya cukup jinak..mungkin kucing peliharaan orang tersesat. aku kesian..dia nampak lapar..aku bagi lah dia makan.

kucing idaman aku...kaler oren..sampai la nih..tk dpt lagik~
aku kasi nama dia 'black'

cerita 13hb~

yeahooo...13hb Mar yang lepas, besday org kat bawah ni. sorry lah, apa hadiah pun aku tk kasi..
bukan kejam..tp...mmg aku tk pernah beri hadiah apa2 pun setiap kali harijadi encik asben aku..
ntah....dia pun mcm tu jugak. cuma cukup ler kasih sayang & keprihatinan aku dlm menjaga serba serbi keperluan dia & anak-anak dia....(ada sape nak komen???

bergambar bersama~berdua~duaan

cerita 12hb
kami pergi tengok wayang. cerita VS: samseng jalanan. cerita arahan Farid Kamil. jalan cerita yang sgt ringkas. Aku beri 3 *** sahaja pd cerita ini tapiiiiiiiiiiii
pada Farid Kamil aku beri 10 *********
hahahahhaha...ensem weiiiii~

spt biasa juadah sewaktu tengok wayang...tapi habis sebelum show bermula heheheh
sessi fotografi aku & anak2...yg sulung jd cameraman..


ini ler poster nya
V3: Samseng Jalanan


sekian laporan saya~

9.3.10

245 : layannnn...

kepada yg sudi singgah
sila kan..
layan diri aje ye! baca ler apa yg patut
tokeh blog udah letih....zzzzzz
sakit seluruh badan...keje bertimbun..
tata

5.3.10

244 : bunga utk apa?

ahh...semalam aku amat terkejut..

balik je dari ofis,

tiba-tiba aku di hulurkan dengan 2 kuntum bunga ros ini

mimpi apa agaknya org yg memberi itu ye???

valentine dah lepas..
birthday aku..lambat lagi..
pelik tak?
ehheheheh...
tapi aku syak...
bunga ni mesti 'dia' dpt free..
tu le pasal..dia bagi kat aku..
jgn bodek sudah..
mintak yg bukan2..
yg paling aku takut
nak mintak 'tambah cawangan'

~alahai

4.3.10

243 : tersalah dan tersilap

huhuhu..
ada berita tk gembira..

semalam
aku ada la beli barang secara online
tp..aku tersalah taip kod barangan..

maka nya..

arini aku telah menerima barang yg bukan pilihan hati ku..

tapi
tkpe lah...padan muka aku

lain kali..sila berhati-hati okeh!

2.3.10

242 : ntah hapa hapa ntah!

selamat petang!

aku rasa tersangat malas dah nak keje
maksud aku keje di pejabat.
masalah nya aku perlu kan uwang..utk sara diri aku + mekap + baju baju semua tu..

apa lah cara lain utk aku dapatkan duit ye..
aku mmg dah tk minat nak bekerja di pejabat.

sekian. laporan hari ni..