13.5.15

571 : Majlis Pertunangan ke-2

Hi Love,
Ini cerita orang bertunang 3hb May lepas.  Kisahnya..saat yang ditunggu-tunggu tapi apakan daya, daku tak dapat nak meraikan nya..kenapa???
Sebabnya ter clash dgn trip ke Langkawi daku tu..emm...
 
Ini la org yang nunang nya...anak buah ku..
semoga cepat2 naik pelaminnya..jgn nunang lama2
 
Ini gambar adik beradik dia org..tp yang kenit tu bukan la..anak saudara pengantin tu


 Lagi gambar adik-beradik dia org.  Mak pak dia orang ni dah tkde..mujur la yang sulung tu abang..dia lah harapan bangsa..kihkih

8.5.15

570: Trip to Langkawi

Assalam..
 
Ini kisah 1hb May 2015, aku mengikuti rombongan cik kiah ke Pulau Langkawi.  Masya-allah, punya la ramai orang masa tu..kat jeti nak tunggu feri, penuh dengan umat manusia..macam ulat taik..betul..
lain kali jangan la pilih tarikh yang cantik PH mcm ni..ish..ish..
 
ini gambar motel kami. Motel Seri Mutiara.  Keadaan motel cukup cantik, layanan juga memuaskan, overall..service mmg tip top.  Cuma nya, tempat ni agak jauh sikit ke dalam..meskipun masih di sekitar pekan Kuah..kira dekat jugak la dgn HIG..Idaman Suri jauh sikit. 
 
 Ni waktu pagi..dihadapan motel masing2.  Bersiap-siap nak round the Langkawi Island
sambil shopping mopping..hikhik
 
 duduk sekejap di depal motel..ada taman mini..tmpt santai yg best. Tambah best klu pergi dgn geng geng yang kaki sembang..memang tak hengat lah ye..
 


 motel ni dua tingkat. Kalau tak silap, ada hampir 40 bilik semuanya..
 
kat Pantai Pasir Hitam..
 

anak perempuan aku..bergambar kat Rumah Kedah, di perkarangan Makam Mahsuri
 Ini pandangan hadapan Rumah Kedah
 
 Telaga Mahsuri..konon nya tempat Mahsuri mandi manda zaman dahulu..belakang tu dipenuhi dengan sawah padi..tak tau la siapa yg punya sawah ye..yang pasti bukan Mahsuri punya ye..
 

ok..sekian.  Memang best. Memang seronok bercuti di Pulau Langkawi..rasa nak datang lagi.  Langkawi juga syurga membeli belah..utk org perempuan..jom jom pegi lagi.
 


569: Santai petang

 
Assalam..
ini cerita hari Rabu, semasa PH - pertabalan sultan perak, Sultan Nazrin yang cute tu..kihkih
saje je, aku keluar bersantai santai
berdua duaan je pun..anak2 tak ikut
waktu tu dah petang..lepas pukul 6 dah rasanya
Gunung Lang ni tutup pukul 7.30 ptg..waktu kami sampai..gerai-gerai yang menjual disitu dah berkemas-kemas nak tutup..

 
hasil tangkapan gambar berdua duaan..
ingat nak naik bot, tak sempat dah..dah nak malam..