27.7.10

293 : tercekik tulang

kisah ni berlaku beberapa mlm lepas
lokasinya, di atas katil semasa nak masuk tido..

pelakonya Amira. anak perempuan aku

" mak, Mira rasa sakit perut le". Amira

aku pun terus ambil minyak, dan sapu ke perut dia...

"macam mana rasa sakitnya Mira?". sambil tepuk2 kat perut dia. aku takut masuk angin ke haper

"rasa sakitnya macam tercekik tulang". Amira

???? jenuh jugak aku memikir
ada persamaan ke rasa sakit perut dgn tercekik tulang.

ahhh...bior ler. aku terus memicit perutnya smpi tertidur.
esoknya sakit belum hilang, terus tk jadi nak masuk pertandingan melukis. cancel.
aku pun lega sbb mmg malas nak pergi, sebnarnya.

bila bangun je..dia terus ke jamban..katanya ceret...............

emmm...
lepas tu sihat.

12 comments:

mimizuzuhaha said...

Macam2 :)

mimizuzuhaha said...

Macam2 :)

LiNda said...

kehkehkeh ...

sesukahati jek cakap cam tercekik tulang .. muakakaka

jap ekh.. nak sambung gelak ..

hahahahaha... adoiyaii...

Matahari said...

Wakaka....tergelak jugak ni...mcm ne sakit perut rasa mcm tercekik tulang...conpius...conpius ;)

Rozita said...

mimi : kadang2 anak2 ni mmg buat kita gembira..tergelak..kelakar

LinDa: sbb masa tu dia sakit. aku tunjuk muka simpati. esok nya baru aku gelak. dia bercakap dgn muka serius.

matahari: aku mak dia pun, conpius..usahkan kau..

Aida Alias said...

hehehe.. camne la boleh kaitannya tercekik tulang dgn sakit perut ni.. agaknya dia nak gambarkan tu tak tau macamana..

julietchun said...

dia penah tercekik tulang ke? :P

Roz said...

aIDA: ntah ler. mcm2 idea dia org

juliet : rasanya mcm tk pernah. ntah dr mana dia dengar le tu.

jaja said...

maksud dia sakit mencucuk2 ler tu....

Roz said...

jaja..ada betulnya tu

blueCITY® said...

salam,

hehheheheh
ada tersilap makan apa2 tuh kot

semoga sihat dan bahagia bersama anak2 tersayang dan dirahmati allah swt selalu, amin

R said...

hi blu