12.9.13

534 : wartawan dipecat

terbaca berita tentang seorang wartawan yang ditamatkan perkhidmatan nya atau dalam erti kata lain dibuang kerja akibat tersalah menyiarkan Logo PDRM. sian kan..hati-hati la lain kali bila buat kerja, kena semak berkali-kali...sedikit buat silap dah melayang periuk nasi..tapi tak apa lah, rezeki itu milik allah, dan setiap yang berlaku itu ada hikmahnya yang kita tak tau. rezeki ada dimana-mana. moga wartawan itu lebih berhati-hati di masa hadapan dan bertabah lah.. cuma sedih jer..kesilapan sebegini tak boleh dimaafkan ke? sedangkan ada yang melakukan 'kesilapan' atau 'kesalahan' yang lebih hebat..tp bebas tanpa sebarang hukuman..allah maha mengetahui kan, siapa lah kita utk mengadili? assalam~

3 comments:

mimizuzuhaha said...

kesian jugak. tapi tak baik la kita tutup periuk nasi org. kalau ya pun dia salah, apa salahnya gantungkan saja dia keje utk seketika. dah kene cari keje lain.

Masy said...

silap sket je pon kene pecat? hmmmm. org atasan yg kesalahan besau2 buat tak tau je.. biaselah tu.

bilis. senanglah kene blender. huhu

Rozita said...

mimi.itu lah hakikatnya. negara kita ni udah mcm diktator jer kekdah nya

masy..kesian kan..dah nasib org tu. akk baca pun geram.