19.9.13

535 : Curi

Ada kes kecurian di tempat kilang aku bekerja ni. Dalam tahun ni dah 2 kes beerlaku, dah 2 org pekerja merasa terkurung dalam lokap polis. Yang sedih nya mereka sebangsa dengan ku..malu pun ada..asyik bangsa ku jugak yg buat hal..emmm. Kenapa agaknya, mungkin sara hidup kini tinggi, ramai yang nak hidup senang, tapi dengan cara mudah. Hingga mereka lupa, 'sepandai pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua'. Nauzubillah..semoga kaum keturunan ku, di kalangan org yang beriman dan baik-baik belaka ~ Amin!

2 comments:

Nurhayati said...

bila keadaan terdesak, ramai xfikir panjang. moga kita dijauhkan dari perbuatan terlarang.

Rozita said...

ye yati. sape tak nak hidup senang kan? tp jgn smpi lupa dosa pahala..