20.2.11

394 : kisah semalam

semalam ada seorang rakan sekerja ku meninggal dunia
lebih kurang jam 5.00 ptg
umur baru 46 tahun..muda lagi kan? meninggalkan dua org balu serta 6 org anak

akibat cancer esofogus
semua ni kerana merokok..
juga takdir allah..
oleh itu..

hentikan lah menghisap rokok..
pesanan buat suami ku..juga mereka2 di luar sana yg baca blog ku ini..

7 comments:

Yunus Badawi said...

Al-Fatihah.

Pesanan yg sgt baik tapi org yg dah ketagih rokok ni susah nak berhenti. Nasib baik saya tak merokok.

Waqheh said...

sama ler saya pun tak merokok hehee...

Rozita said...

YB..elok sgt ler tak merokok ek..untung emak adam

Waqheh..baguih

Aida Alias said...

ye.. merokok ni dalam diam mengundang pelbagai penyakit.. sama la keadaan kita kak ita.. berhadapan dgn perokok tegar

DrSinga said...

penyebab utama pelbagai kanser..tapi ramai orang tak percaya...
pelikkk

shida said...

sy pernah cakap kat husband, kalau la sy sakit dan mati akibat asap rokok yg dia dok hisap tu, saya tak izin kan dia kawin lain...wasiat sy tu..voleh? ha ha ha

Rozita said...

Aida...tu ler masalahnya

DrSinga...terutamanya kaum lelaki ye..

Shida..ko dtg jadik hantu lagi baik hahahhaha