4.9.09

153 : dulu lain skrg lain

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...


Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...
Pakwe: abang kan jadi Ultramannya
Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah
Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya
Makwe: gitu... kalau saya jadi bunga
Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya
Makwe: Kenapa bukan kumbang
Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari
Makwe: Wah! hebatnya abg nie.... begitu pandai berkata-kata
.

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah....bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!
.

Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)
Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu... .buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)... sayang takde apa2 ke?
Makwe: Takde sikit je bang.... cuma luka sikit jer dahi nie
Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.
.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan
selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun
kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak
mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,


Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?
Suami: Masakan abg boleh lupa
Isteri: Kalau saya jadi bintang
Suami: Abang jadi beginilah
Isteri: Kenapa bukan Ultraman....
Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... apa lah awak nie.
Isteri: Kalau saya jadi bunga
Suami: Abang jadi beginilah
Isteri: Apa abg nie... cakaplah betul2
Suami: Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo
Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...
Suami: Takdo nak romantik kosmetik do... .
.

.

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...


Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!
Suami: Apo kono eh awak nie... .buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!

31 comments:

♣haNie♣ said...

hahhaha!!
biasa la..time berchenta..
sume manisss..

Aida Alias said...

ini perkara biasa kot.. ada la sikit2 yg tidak sama dgn masa bercinta.. komitmen semakin bertamabh.. bukan nak tengok kita sorang saja ye tak.. yang penting kita happy dan bahagia

Nurhayati said...

hahaha selalu orang wat andaian camtu kan..sblom kawin romantik, pas kawin ilang semua tu hihihi

tapikan kitaorg dari sblom dan selepas kawin mmg tak romantik hahaha

fadzilah said...

pasangan yg sesuai...sorang kelate n sorang lg org nogori..:)

prettyrain said...

skrg ni pun, cik boipren kurang romantik.
lpas kwen, tktau la plak kot transform jadi romantik.
hehe.

arryani said...

Wakakak..

buang masa jek becinta sakan kan..

padahal tu semua mimpi jek...

hakikatnya...

nasib baik, tak diketuknya kepala dia pakai tunggul kayu tuh!!

mamai said...

lain dulu lain sekarang
manis dulu pahit sekarang

pari pari syurga said...

ahahahaha...
anim brutal..

hahahaha...

incek tunang tak romantik..
tp penyayang...

matahari said...

Pernah sekali sewaktu beratur beli tiket wayang, sepasang couple depan saya berpeluk2 bukan main.Dalam hati saya, tak malu ke dia org ni nak berkasih sayang dpn org ramai.Dan saya percaya bkn saya sorang yang pandang smcm pada couple itu (Saya rasa mereka ni dah kahwin sbb tdgr mereka ber 'mama'-'papa').

Tapi bila saya pikir balik,pandangan msykt spt saya inilah menunjukkan budaya kita yg mmg tak biasa dgn perlakuan2 romantis secara terbuka.Apatah lg kalau dah khwn dan beratur anak.Silap2 org kata dah buang tebiat ke ape...

matahari said...

Oppss...tapi kalau saya jadi isteri dlm ini cerita...saya 'fire' je suami saya tu...lorat sgt...!!!

INTAN said...

sy x suka laki yg romantik melampau....ckup le sekadar dia prihatin pd persekitaran kita..

INTAN said...
This comment has been removed by the author.
INTAN said...
This comment has been removed by the author.
INTAN said...

isk..bderet le fulak

ONE ZABA said...

kalau masa bercinta tak romantik..tak kawen la jawabnya...hehh..hehh!!!

kakchik said...

tp rase nye Lan tak camtu kan? ehek..

Rozita said...

[hanie] BF ko romentik tak?

[aida] betul juga tu

[yati] ha ha ha, jwp yg jujur lg ikhlas

[Lah] sama2 loghat ye..

Rozita said...

[pretty] jnji dia ikhlas sygkan kita

[Yan] he3x

[mamai] pantun 2 kerat tu

[pari2] brutal pun mesti ada perasaang

Rozita said...

[matahari] kena ubah tu

[INTAN] akk suka jugak

[OZ] idak jugak, klu kawen ngan pilihan mak pak

[kakchik] setakat ini tak le,
esok lusa ntah ler..kita dah kerepot..hahahah

mugiwara said...

yang dulu dah jadi sejarah...
malu nak cerita balik~
hahha~



erm...siap ada 'tarikh aku tukar template'!

messyremo said...

hehe

bese la tu kak~~

realiti skang mmg cm tu..

Hint PerihaL said...

tipikal pasangan hidup..tp saya tetap tekad nkjadi suami yg cintakan isteri spenuh hati..insyallh.. =]

Hint PerihaL said...

tipikal pasangan hidup..tp saya tetap tekad nkjadi suami yg cintakan isteri spenuh hati..insyallh.. =]

Rozita said...

[mugi] hahha sejarah tu ler yg seronok utk di kenang

'tarikh tukar tempalte' ehehehe


[messy] klu boleh jgn ler jd suami camtu

[hint] bertuah nya sape yg jd isteri ko..

jajazuzu said...

bertuah kan kak? saya nak cari laki cam gitu gak la. hahahhahah

[-suziey-] said...

ekekeekke..itu la hakikat nya..huhhuhh

razifembi said...

ha ha ha ha ... dimalam2 buta ..terhibur jugak aku dengan cerita yang begini.

Yang tak tahan tu ... ada kuar bahasa kelantan plak dahh

Bro_mie said...

muhahahaha....wakakaka.....lawak siot! tambah sket....."kalo abg ultraman....ekau la rasakso nyo ehaa!"

Rozita said...

[jaja] jgn nyesal plak nnti..

[suziey] bukan semua org. ada yg caring smpi ke tua

[razif] itu lah hakikatnya. slmt berhibur :)

[bro] raksasa ngan otoromen tak ngam lah...sure lawan punyer!

Bro_mie said...

tu la pasal....asyik nak gaduh yo!

Rozita said...

hahha tak baik bro..
asyik nak gado jo ngan bini nyo kuikuikui