14.6.11

413 : apa yg di cari

aku baru aje terima berita dari seseorang
seseorang yang aku kenali lah kan...tk kan aku tak kenal pulak..

ada berita tergempar yang terhangat di kpg nya sekarang..
kebetulan, aku juga kenal dengan penghuni2 kpg nya itu..

ceritanya mengisahkan.." si anu (perempuan) telah lari dari rumah, meninggalkan
anak2 serta en laki kerana nak mengikut si jantan lain yg memang keparat"

sungguh pelik kan..yang pompuan sudah ada anak dan en laki..
si jantan keparat itu pulak, sudah ada bini + anak2..

apa agaknya yang mereka cari ye? kebahagiaan? adakah mereka itu tidak bahagia?
atau mereka itu tak tau bersyukur dengan nikmat2 yang telah allah berikan....
dan, dengan apa yang mereka lakukan sekarang........adakah mereka bahagia?
tak ada ke sedikit rasa malu or rasa bersalah pada kaum keluarga..hish...nauzubillah..

si pompuan ni pun satu, ntah apa yang dicarinya
nak kata kekayaan.....si jantan keparat tu hanya seorang tukang kebun sekolah aje.
nak kata ensem..jauh sekali..
nak kata kaya......kayap jer ada..

hanya mereka saje yg tahu...apa kisah sebenarnya..

aku menulis di sini...bukan lah nak membuka aib atau pekong mereka2 itu
tetapi sekadar utk menjadi renungan atau pelajaran bg diri aku sendiri..

ingatlah bahawa...kematian & siksaan allah itu benar...amin~

2 comments:

julietchun said...

moga takde perkara begini jadi pada keluarga kita.

Waqheh said...

tidak syukur apa yg ada..dorongan nafsu semata...