16.9.12

483 : sambutan Hari M'sia

Slmt Hari Malaysia..kpd semua bloggers

Ini gambar aku ambil semasa jalan2 sempena sambutan hari Malaysia di Ipoh.  Pada mula nya mmg tiada rancangan nak pergi pun sbb hujan.  Tp selepas hujan berhenti, akhirnya daku & asben pergi jugak ronda ronda kat Dataran Ipoh.

Pameran 1 Malaysia di adakan.  Di mana pameran hasil kerja tangan setiap bangsa ada dipamerkan.  Bangsa Cina, India, Melayu & termasuk juga hasil kerja tangan orang asli.

Gambar di bawah ni diambil di rumah orang asli.  Byk hasil kerja tangan org asli di pamerkan, juga dijual. Harga mmg boleh tahan..smpi tak tahan...hahahah
Aku just jalan2..tkde beli apa-apa pun..hajat tu nak tengok konsert Amy Search & Ella..tp lambat sgt start.kaki pun dah penat berjalan, akhirnya..balik jer..tk jadik tengok konsert pun..





aku pun dah sama rupa org asli juga..sungguh selekeh, siap pakai selipar jepun lagi tu..mujur je tk nampak kaki..wakakaka



 tabung yang di buat dari buluh..diukir..ditulis 'visit perak 2012'

hasil kerja tgn org asli utk hiasan..kebanyakan nya di buat dari buluh, rotan & kayu