14.11.13

547 : NYSS - Free

Assalam

dah lama tak update blog. harini baru terasa nak mengapdet sikit..tu pun cerita dah lama..
 
aritu aku terpegi ke New York Skin Solutions (NYSS) utk dapatkan facial percuma...ulang ye..FREE!
sape tak nak ko..guna produk mahal tu..
 
maka pada hari Jumaat 25.10.2013 aku memberanikan diri utk pergi ke NYSS cawangan Ipoh.  dia ada satu cawangan je kat Ipoh - di De Garden (hadapan kinta city/Jusco/Aeon)..details dah tu bgtau..kalo nak pegi mmg tak sesat dah..
 
sebelum pegi berkali-kali mereka call..takut aku tak datang..concern sgt kan..tu mesti ada udang di sebalik batu..betui dak? of cos..bisnes..mana boleh lari dari niat nak dpt $$$$..klu tak bukan bisnes namanya...charity organization la kan..ish..
 
ok..sampai harinya aku pun pegi la...
 
mula2 mereka scan kulit aku...ternyata la memang jenis dry..pastu ada sedikit pgmentation, maklum la umur pun dah berabad kan..paham-paham je la ek..
lepas scan, mereka bagi penerangan sikit pasal kulit, collagen..yang aku rasa aku faham sesangat dah..
 
pastu, mereka bawa aku ke dalam satu bilik yang kecik comel..ada satu bed..satu kerusi...maka start la upacara mengfacial ke atas muka aku..(rasa mcm bilik pe$$**R) pun ada,....kihkihkih. nama bilik pun mereka guna nama bandar2 di NY mcm Manhanttan etc.
 
oleh kerana muka aku pada masa tu ada eczema..dan ini mmg problem kulit aku dari dulu kini dan selama nya so, tkde apa treatment yg boleh buat sehingga eczema aku baik.  oleh sebab itu juga, mereka just bagi aku rawatan menyejuk atau menyegarkan muka.  letak mask 2 3 kali pastu spray dgn oxygen..katanya utk menghydrate kan muka aku aje....dalam 1 jam..siap.
jeng..jeng..jeng..lepas tu aku dpt la set free spt di atas dgn satu pouch yg cantik kaler biru..gambo xde. yg ni pun pinjam pak gugel..hehehe
1- cleanser
2- toner
3- sun block

aku suka sun block dia..best..segar je lepas guna. toner dia pun sama, sgt minima kandungan chemical dia.

actually mereka ada juga suruh aku terus buat treatment kat situ...soothing treatment..RM500 utk 8x.  Tapi mana boleh sbb aku kena kasi baik aku punya eczema dulu...so, terselamat lah.

Mereka tak putus asa, mereka jual produk plak kt aku. Rosemary cleanser, Make up remover & Moisturizer .  set ini utk sensitive skin mcm aku nih..RM265.  ko nak? hehehhe tepuk dada tanya iman, tanya juga poket, tanya juga sama hud hud...

cheers!
 
Note : tapi dia ada bagi kat aku voucer. siapa nak dptkan free facial + free barang mcm kat atas tu..boleh contact kalu nak :  zizie71@yahoo.com (utk cawangan Ipoh saje)
korang bawak voucher tu and pegi ke NYSS ipoh..dpt la free facial + free starter pack.
 
sekali sekala org layan, muka kita apa salah..yg penting FREE!

No comments:

602: Walimatulurus Caca & Hazim, Aug-Sep 2019

Biarlah gambar berbicara.  Simpan sini sebagai kenangan.. Majlis akad nikah pada 30/8/2019 - Kelantan Majlis sebelah perempuan 31/8/201...