22.1.11

387 : kucing kurap

dua tiga hari lepas
ada seekor kucing datang ke rumah aku
rasanya ada manusia yg tk bertanggung jawab..buang kat rumah aku..
kucing nya jinak..asal bulunya mesti cantik
tapi skrg, sayang nya..leher nya sudah ada kurap, atau kudis, luka-luka
nampak sungguh dahsyat & hodoh
geli melihatnya..
tu le pasal, aku rasa, tuan kucing ni..buang dia..

oleh kerana ada rasa belas kasihan, aku pun berilah dia makanan
sehari dua kali aje okeh...lebih-lebih, tk larat lah..

sian kan..kucing kurap lah katakan..

mcm tu juga manusia agaknya
masa cantik..jelita..semua suka
tapi bila dah tua, hodoh, berkurap pulak poketnya..
semua org tak suka..
cuma tk boleh nak di campak atau di buang..
di simpan saje bagai Quran buruk :(

hehehehe...morale of the story..??? ntah aku pun tatau..

3 comments:

gadisBunga said...

begitulah adat donia...cewah!

kesian kucing tu..

manusia pun ada jugak yg dibuat mcm tu. masa cantik dipuji2. bila dah hodoh dibuang2. sedih tau!

tasekM said...

aku selalu bg kucing makan. tak kiralah kucing dtg dr mana. tapi tak bulih masuk umah. aku tak tahan. bersin.




.

Rozita said...

gB..yes, begitu lah agaknya :)

TM..ko pun baik hati mcm aku jugak ye!