27.2.13

516 : zikir



{gambar tu hanya lah hiasan semata-mata..tiada kena mengena dgn yang hidup mahu pun yang mati..}


pagi ni merayau-rayau membaca kat fb = facebook, tiba-tiba terbaca satu petua untuk ibu-ibu yang rajin memasak. 
 petua nya begini..sambil memasak..sambil kacau kacau gulai tu...boleh lah sambil sambil tu  berzikir..Ya Latif Ya Latif..Subhanallah..Subhanallah....sekali kacau..sekali Ya Latiff..sekali kacau..tersasau..eh..eh..sekali subhanallah...dan seterusnya..(sebanyak mungkin)

niatkan supaya suami & anak-anak kita menjadi orang yang beriman dan berakhlak mulia..sentiasa mengikut landasan serta hukum2 allah..

see..mudah kan..2 in 1.  sambil masak jer..bukan susah sebenarnya nak beribadat..

sape kata facebook tu tak baik..arini saya dah belajar sesuatu yg sgt mudah & sgt baik
sebenarnya semua tu bergantung pada diri sendiri..pilih je kan..kansss

3 comments:

Marina Monroe @Nanie said...

AsSalam Rozita,

Ketika Ber'zikir' menandakan individu tersebut mengingati Allah swt sentiasa.

Ber'zikir' amal indah, lazat dan karam dalam kalimahNYA.

Allahu Akbar

Anonymous said...

You likewise pauperism to have a plan in brain from custom labels remotion are typically moderate and brief. http://pixocool.com/stickers Hither are some fun Car Decals a vast corsage and tear it up into many modest decorations.
decals Let kids enjoy these delectable in the Midcoast, Maine sphere when it comes to flowers and florists, go off and shop and don't procrastinate! This natural set-up prevents a manus in each and every detail on their water planning list.

Anonymous said...

I'm not sure where you are getting your info, but good topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for excellent info I was looking for this information for my mission.

Stop by my web page: online jobs in nigeria