15.3.11

399 : jangan kau berpura-pura...sekaligus, cara mu menyusahkan orang lain

apa nak buat ye
kalau ada pekerja yang suka pura2 buat-buat sakit
hantar check up...doktor kata, hanya perlukan rehat secukupnya..

selain itu,
sering jugak ambik emergency leave
suka suki..ambik cuti..
suka suki MC

apa guna kita simpan pekerja mcm ni ye..
langsung tak produktif

masalahnya
nak buang pun susah
nak simpan pun tak guna..

emmmm...
nasib baik la company ni bukan bapak aku punya..

2 comments:

Mak Su said...

sy meluat ngan org mcm tu, terus terang! dulu masa kat kampeni lama, saya selalu jadi mangsa, kena cover maknusia yang suka mc dan kaki memonteng tu...... bila mai kerja, buat hemoi jer... busan sungguh. malangnya, majikan tertipu dgn tipu daya orang itew :(

Rozita said...

ye ke mak su?
teruk ek..klu dpt colleagues perangai cam ni..menguji kesabaran sungguh