20.7.12

465 : makanan kucing halal

Pertama sekali nak ucapkan Selamat Berpuasa kepada semua bloggers yg beragama Islam.

hari ini cuti setengah hari.  setelah kan bercuti tu, aku terus sopping di Tesco Xtra.  Beli ikan, ayam utk beberapa hari ni.  Maklum lah nak pose kan..

Memang tujuan nak beli makanan kucing juga.  Selalu aku beli brand Tesco yang plastik kaler biru tu, normal 1.5kg hanya RM 10.90.  Cuma aku tukar tukar perisa, takut kucing kucing tu jemu pulak.  Tuna, ikan laut, ayam, mackerel...itu antara yg aku ingat, lain-lain tak ingat dah..

Tapi harini aku telah membeli Vitacat, Pet Food Product - Halal. Pilihan alternatif pengguna Islam.  Itu yang tertulis kat paket dia.

** Formula utk semua baka kucing
** Pengawalan bulu gugur
** Najis yg kurang bau
** Tiada lemak binatang, daging dan organ dalaman binatang ternakan

Kan banyak kebaikkan nya tu..apa salahnya kita bertukar kpd brand ini, yg penting ianya halal.
Aku beli perasa tuna & rice.  Ntah ler sedap ke tak..aku bukan rasa pun..wakakaka

Harga masa beli : RM13.99 mahal sikitttttttttt jer dari brand biasa yg aku beli.  Tak pe lah kot..
Net weight : 1.5kg

Selain makanan kucing, Vitacat juga ada mengeluarkan produk2 lain spt Ikan kembung dlm tin, Shampoo utk kucing, Ubat titik anti-kutu dan cekenit & Losyen pencuci telinga kucing atau anjing utk mencegah kurap.  Kalau korang berkurap jangan ler beli pulak ek..pegi je cepat jumpa doktor kulit..

Eh..lupa plak cerita pasal ramuan makanan kucing Vitacat ni
Beras, pati ikan tuna, kacang soya, garam, taurina, campuran vitamin dan mineral yg diperlukan, anti-oksida, pewarna makanan & perisa.

Ok..cukup sampai di sini dulu donk!

No comments:

602: Walimatulurus Caca & Hazim, Aug-Sep 2019

Biarlah gambar berbicara.  Simpan sini sebagai kenangan.. Majlis akad nikah pada 30/8/2019 - Kelantan Majlis sebelah perempuan 31/8/201...