16.8.13

526 : kes suami pukul isteri

video suami yang pukul isteri dalam lif tempohari kian tersebar. almaklum lah, skrg zaman canggih..apa pun boleh tersebar dgn pantas. Apa tah lagi kalau benda jahat kan.. pagi tadi dengar berita, khabarnya si suami telah pun menyerah diri kpd pihak polis selepas beberapa hari di buru..(ish..buru..mcm binatang plak) emm..tak tahu nak komen hal ini. tak tahu kenapa si suami tu boleh hilang kesabaran sampai begitu sekali..klu ye nak lempang bini pun..tggu ler dalam bilik malam hari ke..subuh ke..ish... moral of the story..sekiranya ada para isteri yang membaca blog aku ni.. mari lah kita sama-sama panjatkan kesyukuran pada ilahi di atas jodoh yg diberikan kpd kita..meski pun suami kita tak ensem..tkde duit berkepuk kepuk..yang penting..suami kita tu bertanggungjawab..penyayang..ambil berat pasal kita dan anak-anak..itu dah cukup baik kan? jgn komplen banyak2 ye..mulai dari harini kita kena bersyukur kerana suami kita bukan kaki pukul mcm ni..klu dpt yang mcm ni..adus...TAPI jgn salahkan takdir pulak, sesungguhnya setiap yang berlaku itu, ada hikmah di sebaliknya yang kita tak tahu.. habis manis sepah di buang..patutlah ada pepatah mcm ni ye. saya rasa byk lagi kes yg sama mcm ni berlaku, tapi kita tak tau..sbb tkde video. kesian kan..kan.. nasib lah org perempuan.. ada ke org laki kena dera mcm ni?...klu ada nak jugak tgk video nya..




6 comments:

julietchun said...

kalau nak buang pun, buanglah dgn cara terhormat kan.

Rozita said...

sedih kan? sape yang rasa nak kawen tu..maka cari lah calon sebaik mungkin. sebelum kawen interview dulu..u ni kaki pukul tak?
boley? wakakaka

Yunus Badawi said...

Sayalah antara suami yg tak ensem dan takde duit berkepuk tu .... huhu

Tapi saya tak pernah pukul isteri .... ngeeee

Rozita said...

moral of the story..emak Adam kena bersyukur ye :))

Rashid said...

assalam ..

yup! kena bersyukur padaNya andai dianugerahi dan ditemani suami yang bersifat penyayang .. itu satu anugerah terhebat dariNya ..

Rozita said...

Rashid..bersyukur sgt2