28.8.13

531 : Medeka - 56 thn

assalam..

saje nak update blog nih..

saje nak ucapkan "Selamat Hari Kemerdekaan
kepada semua rakyat Malaysia.  kepada yang bukan rakyat, pun juga kena sambut sebab korang datang sini, cari makan kat sini..kena lah kenang jasa Malaysia ye..

sedar tak sedar sudah 56 thn kita merdeka, tapi benarkan kita 'merdeka'..fikir-fikirkan lah :))

tanya pada diri kita,

apa jasa pada Negara,

apa jasa pada Bangsa,

yang penting, APA JASA KITA PADA DIRI KITA SENDIRI?

kalau pada diri sendiri pun tk pernah berjasa..maka nya, secara tidak langsung, payah lah untuk kita membuat jasa pada yang lain-lain..emak bapak, adik beradik, suami, anak-anak..dll.

sekian..jgn lupa kibarkan jalur gemilang kat bumbung umah..bumbung kereta..
nak pakai tdg jalur gemilang pun boleh..tak salah pun...polis tak tangkap..

tata~

4 comments:

julietchun said...

jalur gemilang tak semahal rokok, kata Datuk Seri Rais Yatim :D

Rozita said...

bak kata pepatah'

hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih

betui tak?

Yunus Badawi said...

Cuti Merdeka tu nanti warga asing di KL akan sambut di KLCC. Penuh orang depa ..... huhu

Rozita said...

hehehe..

apa salah nya YB, kita berkongsi negara kita yang aman damai ni dgn mereka tu