22.6.12

451 : petua nak bibir mungel

vah..vah...dengar jer perkataan mungel/mongel mesti kita terbayang akan keseksian sesuatu kan..kanssss..
oh yea.. kali ni I nak bagi petua mcm mana nak kasi bibir kita ni sentiasa sihat & mungel..
I ada terbaca satu petua macam mana nak kasi bibir mungel.. I juga ada tertengok petua ni di Youtube

caranya, senang aje.  alat yang di perlukan ialah berus gigi.  Kita hendakalah memberus bibir kita sekurang-kurang nya sekali seminggu dgn menggunakan berus gigi biasa.  Tp pastikan jangan ada ubat gigi pada berus tersebut nnti pedih pulak.  Gunakan berus gigi 'o' ye kawan-kawan.  Bila bibir sihat, nak sapu lipstik pun mudah, hasil pun cantik.  tkde la bibir berkedut kedut berlopak lopak gitu..ahaks!

Tujuan nya ialah untuk menanggalkan sel-sel kulit mati pada bibir, oleh itu bibir akan kelihatan segar tanpa ada kulit-kulit mati 

Selain itu amalkan juga menyapu lip balm pada waktu malam..sblm tidur seelok nya...see...senang aje kan petua I..cuba lah..hasilnya..lihat spt di bawah


auwww..thanks pak cik gugel, pinjam gambar sat..



Petua ini utk diri sendiri, nak share pun okies jer!

No comments: