20.6.12

449 : makeup remover

ntri kali ni nak cerita pasal makeup remover.  AVON eye and makeup remover.  Makeup remover ini penting bagi menanggalkan kesan-kesan mekap di muka.  Muka kita kena benar-benar bersih dari sisa-sisa mekap, supaya tkde la jerawat tumbuh dll.

Mulanya aku pun tak pandai nak guna remover ni semua, selalu aku hanya gunakan baby oil utk hilangkan sisa-sisa mekap.  Baby oil ni pun ok, cuma nya muka jadi berminyak-minyak sikit selepas guna.  Mekap remover ni lain, muka jadi bersih & tidak berminyak langsung.  Cuci di tepi mata pun tak pedih.. I like!!!

Byk jenama yang mengeluarkan mekap remover ni spt, maybeline, Revlon, Clinique, tp jenama pertama yang aku gunakan adalah AVON.  Setakat ini mmg puas hati, harga pun murah.  Botol pertama aku beli RM15.90 tetapi botol kedua masa tu ada sale giler2 aku beli hanya RM 11.00.  So, aku pun rembat 2 botol, satu tinggal kat umah & satu lagi kat surau kt tmpt kerja..Hebat kan....nak bergaya, kena kopak rabak sikit..wakakak..mcm le gojes sgt..huhuhu perasaaan...

Overall rating = A-
Harga = ****
Kandungan = 75ml

Ingredients:  Ada top phase & bottom phase..huh..malas ler aku nak taip..korang beli n baca lah sendiri ok...daaa..

No comments: