23.10.13

543 : banjir di CH

teruk jugak banjir kilat yang melanda Ringlet Cameron Highland ye. bila air di empangan di lepaskan, tiba-tiba sungai bertam menjadi melimpah ruah sehingga ada yang maut. mujur yang maut tu rakyat asing, Bangladesh + Indon.  tapi kesian la jugak kan, dtg merantau ke negara orang, tup tup menemui ajal dgn cara mcm ni.  dah jd ketentuan ilahi..bkn boleh di halang pun.  byk rumah yang rosak, kereta pun byk rosak.  cuba bayangkan kalau masa tu kita sedang bercuti di sana..serems gak tuh.  jalan jadi sesak sekarang. selalu pun dah memang sesak, bila dah jadi mcm ni, akan bertambah sesak la. mesti banyak tanaman juga musnah.  tahu aje lah, CH..di sana sini terdpt org menanam sayur etc..takdir. bila musim ujan macam2 kejadian yg tidak diingini berlaku ye.  ipoh ni pun tiap hari hujan, pagi petang. kain yg di cuci pun payah nak kering.  jgn silap ye, saya bukan merungut, jauh sekali nak mengkomplen..hanya sekadar berkongsi cerita.  semua nya datang dari allah s.w.t.  cuma, minta dijauh kan dari bala bencana yang tidak diingini sebegini.
 


1 comment:

julietchun said...

kata dorang memang dah macam tsunami kecik.