29.5.12

438 : two way

ha...bila tengok je gambar kat bawah ni, mesti korang tau aku nak cerita pasal apa.  yes..two way foundation.  1- sebagai foundation 2 - sebagai bedak.  bedak spt ini bertindak 2 cara hanya dengan sekali sapuan di muka.  amat menjimatkan masa bagi mereka yang selalu tidak cukup masa.  sebenarnya ada byk alat mekap sekarang, yg memudahkan kita


ini ada lah 2 way foundation yang pertama saya guna.  tekstur nya agak kasar sedikit, tp coverage dia amat bagus.  sy lihat ramai mak andam menggunakan bedak ini utk pengantin, mekap artis juga.  biasa sy gunakan light.  tidak terlalu cerah dan tidak terlalu gelap..sedang elok saje utk kulit muka saya.


ini yang aku gunakan skrg. AVON produk. nak kata flawless sgt tu idak ler..tekstur lebih halus.  lagi pun rasanya kulit muka aku mmg bermasalah, bukan jenis spt telur di kupas.  kulit aku jenis telur kena hempas..ahhahaha.  tu ler pasal, bukan senang nak cover okeh..

sebelum tu, aku guna kan yang ini. produk AVON juga.  kesan liputan lebih kurang sama dgn yang no 2 tu.  cuma nya aku ni mmg jenis cepat jemu, jelak..biasa nya aku tak akan stay pada satu jenama/produk.  aku lebih suka bertukar tukar...apa saje lah..(alat mekap lah, asben, tidakkkkkkkkkk...setia pd satu)

ok, korang boleh cuba kalau mau..harga sungguh berpatutan..

No comments:

602: Walimatulurus Caca & Hazim, Aug-Sep 2019

Biarlah gambar berbicara.  Simpan sini sebagai kenangan.. Majlis akad nikah pada 30/8/2019 - Kelantan Majlis sebelah perempuan 31/8/201...