16.3.09

2: Oh! Gatalnya aku

Ye Gatal...berbagai persepsi atau tafsiran boleh dikaitkan dgn perkataan ini..bergantung lah kepada kepakaran minda korang ye!

Tapi kisah sebenarnya ialah apabila malam tadi selepas aku pulang dari makan malam...tetiba badan aku diserang rasa gatal-gatal yang amat sangat..

Aku ni sebenarnya mmg alah atau allergic pada sesetengah benda makan, tak perlu ler aku ceritakan dgn lanjut ye..cukup lah sekadar aku yang tahu :)

Badan aku bengkak2 dengan tidak berhemah lagi. Bibir aku dah rupa bibir angelina jolie..mata aku bengkak dan juga seluruh badan.Korang tau tak apa perasaan aku masa tu??? Rasa macam nak mandi atau terjun dlm air yg tengah mendidih..

Dah puas aku berubat..memang tak akan baik jika aku tidak menjaga pemakanan.

Doktor pakar menyarankan agar aku menjadi 'vegetarian' selama 2 atau 3 tahun....Fuhhh!

Maka biarkan lah aku terus bergaru..............

12 comments:

julietchun said...

vege 2-3 thahun? Fuhhh! Aku pun tak sanggup,hahaha. Penyakit gatal camni penawarnya hanya satu : GARU dan terus GARU,hahaahha.

U-jin said...

TETIBA BADAN RASA CAM GATAL2 LAK BACA NI..
SIANNYE AKAK..

Rozita said...

juliet...dah garu pun, smpi luka ni

u-jin..tak kan sian aje..tkde petua ke apa ke?

ha ha ha

SRISUFI said...

salam Rozita,

baru sempat bertamu. hehe
awatnya arlergik ye?
kasihan kamu.
cubalah bawa p pakar kulit na.

hope cepat sembuh

Rozita said...

hi srisufi..
dah abis duit berubat..baik sekejap aje.
bila sy mula makan benda yg dilarang...dtg balik penyakit gatal ku..dah mmg jenis gatal kot
he he he

thanks kerana sudi bertamu..

Aida Alias said...

ada alahan rupanya kak ita.. bahaya tu kalo tk jaga.. luka plak bdn asik menggaru je tu nanti..

ainalhanisda said...

perghhh lawa tu kalau bibior rupe angelina joli..kui kui kui jgn mare kak

Rozita said...

aida..akak dah lama mengidap nih...mungkin juga dari resdung

ainal...dah ko puji lawo..watpe nak marah plak..he he he

INTAN said...

kak ita control mkn menda2 gatal la...
bila mkn mmg sedap...tp garu lebih2 ni bahaya jugak..kulit kita pun rosak nti...

Rozita said...

mmg dah luka pun INTAN..
nak kontrol makan tu yg susah
bukan 1 atau 2 benda..bermacam2 benda..even nescafe pun tk boleh minum..produk tenusu semua kenot youuu

Anonymous said...

hehehe gatal tak pe jangan menggatal dah lerr

rozita said...

kalu nak menggatal pun apa salahnya :)