28.3.09

16: sedut lemak

korang ada tak baca paper semalam? kisah sorang pompuan yang baru berumur 30 tahun meninggal dunia selepas buat rawatan sedut lemak? (wanita ni adalah ahli Puteri Umno Ampang)

Ngeri sungguh la hai... Kenapa lah kaum pompuan atau kaum sejenis ngan aku..sanggup menggadaikan nyawa demi kecantikkan... padahal dia bukan gemuk sangat pun..dlm 58 kg gitu..
selepas buat rawatan tu, dia turun sehingga 50kg . Pompuan ni dah buat rawatan sebegini sebanyak 14 kali dlm tempoh 2 tahun...kesilapan mungkin berlaku ketika dia diberi suntikan ubat pelali. mungkin juga dia tidak berpuasa sebelum tu, menyebabkan dia muntah2 sebanyak 3 kali...

pada pndpt aku, ada banyak lagi cara lain utk menurunkan berat badan..jgn ler ambik jln mudah..cuba lah bersenam atau menjaga pemakanan..itu lebih baik dari buat rawatan seperti ini...dah lah belanja nya mahal...berisiko tinggi pulak tu..nauzubillah...

biar ler aku gemuk ye..janji sihat...tapi..mungkin juga sudah ajal dia..semua tu nak jadikan sebab musabab aje....

tapi aku tak ler segemuk dia nih... ha ha ha


6 comments:

Aida Alias said...

kadang2 ada pompuan yang obses nak kurus dan nak cantik.. bila obses dia tkkan berhenti buat perkara yg sama/macam2 perkara utk sentiasa cun.. sentiasa rasa ada yg tk kena dgn penampilan dan body dia.. padahal dah cantik pun..

Rozita said...

Ye la aida. Kita ptut bersyukur dgn pmberian allah

pjan a.k.a fizan said...

Sungguh bermakna hikmah yang Allah tunjukkan kepada kita di atas kejadian ini. Bersyukur dengan apa yang di anugerahkannya...nak sedut2 ni idak la...baik kite jaga pemakanan & senaman aje..byk duit dia laburkan ke situ.sudahnya, begini......semoga di ampunkan dosa-dosa arwah...

Rozita said...

ye lah..muda lagi dah tinggalkan dunia nih..
janji sempurna sifat pun dah syukur..org yg cacat pun tahu bersyukur..
kita ni dah kira ok ler...apa nak lg..
duit dah byk kot..tk tau nak buat apa

INTAN said...

bsenam tu perkara terbaik utk kurangkan berat badan....

Rozita said...

INTAN..ye setuju
cara yang paling senang
tapi yg paling malas org nak buat :)
(utk diri sendiri juga..akak ler yg malas iteww)