9.11.09

190 : wajah si perigi buta

ini ada lah lanjutan dari entri aku yang ini 188

ini adalah rupa tepung pulut selepas di adun dgn sedikit santan cair

di buat bentuk seperti perigi buta...di dlm nya di letakkan sedikit gula pasir

(abaikan rupanya okeh)

kemudian letak kan santan pekat ke dalam lubang perigi tersebut

kemudian kukuskan hingga masak...

maaf ye kalian, selepas download gambar

baru aku perasan, gambar kuih yg sudah masak tidak ku snap..

semua nya sudah selamat berada di dlm perigi perut ku

hahahahhahaah

17 comments:

Mak Su said...

meh nak korek2 perut tu, saya nak geli-gelikan skit, nak tgk gaks, nak tgk gaks!!

fadzilah said...

sedapnya...meleleh air liur..:))

POSH76 said...

ni bukan badak berendam ker....sedapnyer

mugiwara said...

kukus ngan pinggan sekali ke?

erm...macam badak berendam tapi badak berendam bulat2 dan lagi dalam terendam.

arryani said...

nmpk mmg btl2 sedap...

sng ke nk buat nih..

♣haNie♣ said...

err kak....
xpnah jumpe pn kuih nih..
liat2 ke?

LiNda said...

ermmm... memang tak pernah jumpa makan .

wahh... kalau sejukkan dlm esbok mesti besh ! ... nak buat laaaa

mamai said...

tak patut betul la mana aci semua masuk perut

Hint PerihaL said...

cam pelik jer kak kuih ni..

Rozita said...

mak su,
auwww..jgn ler korek isi perut I...
geli tau he3


Lah,
buat ler..sedap


posh,
bukan badak berendam, nama dia perigi buta


mugi,
mmg la kukus dgn pinggan2nya sekali


Yan,
senang je membuatnya

Rozita said...

hanie,
tepung pulut, rasa liat la skit



LinDa,
sejuk mmg bes, tp kulitnya akan jd liat la skit



mamai,
ha3...aci2 buka pintu...ana balik lah pukul satu...
mana ada aci kat sini...


hint,
pelik le jugak kot. sbb org tak bape tahu asal usul kuih ni.
ini kuih tradisi famili kami he3x

kakchik said...

selekeh toi perigi buta kamu nih... hehehe..

Rozita said...

kak chik,
ta buat yg mula2 aje
lepas tu, Arif yg sambung semua
hahaah
selekeh tu yg syedap..

ikiqzana said...

mmg suker kuih manis2 ni.. rasa nk cuba buat je..

[-suziey-] said...

eh kuih ape ni ek...hmmm..xpnh plk mkn:D

Rozita said...

zana,
cuba la buat. senang sgt.


suziey,
kuih perigi buta nama nya.
kuih tradisi kami sekeluarga. sedap.

U-jin said...

kak naper x tayang kuih yg dah masak tu...aiseh...camne rupanye..x penah mkn pun...hehe...