30.11.09

197 : tak de apa2



salam..


macam mana agaknya sambutan Hari Raya Aji korang semua?


mesti meriah ye...


mesti banyak ekor lembu yang terkorban..


kepada yang balik ke kampung utk beraya, lagi meriah rasanya





aku,


meskipun sudah menjadi anak yatim piatu, tapi


masih juga balik ke kampung utk beraya bersama2 dgn adik-beradik ku yang lain..





aku memulakan perjalanan ke kpg selepas sembahyang sunat Raya


dan selepas suami ku selesai membantu melapah daging2 lembu yang dikorban kan itu


kali ini sebanyak 11 ekor lembu telah di korbankan..


sian ek....





boleh ke kita kata sian pd lembu2 tu???


anak aku kata.......kalau kita kata 'kesian' pd lembu yang akan disembelih itu


nanti dagingnya kita tak boleh makan..


ntah dari mana dia dapat hadis yang mengatakan begitu..hehehheeh





aku bercuti di kpg sehingga hari ahad 29hb..


arini mula bekerja semula..


malas sekali dong...


apa nak buat...kene keje jugak kan...





ok lah..


nak pi makan sat...



Nota kecut : Ucapan TAHNIAH buat anak buah aku yang akan melangsungkan perkahwinan 5hb Dec nnti & kpd akan bertunang tidak lama lagi...

13 comments:

en_me said...

berkorban aper sajer volleee.. ehehe

Rozita said...

en_me,
idak jugak
bergantung pd keadaan.... :P

mugiwara said...

ckp pasal kesian kan lembu...

kami pun ada crite...

Mr PenyuBiru said...

budak kat kg aku pun cakap camtu gak.

Rozita said...

mugi,
apa citernya?


PB,
budak2 je kot yg suka guna ayat tu :)

mamai said...

aku tak makan dagin so tak ada la kau kesah sgt kalau ornag tak antar daging korban...lagi bagus kalau tak hantar

Rozita said...

mamai,
ko vegetarian ke? :P

julietchun said...

pening kepala dah ni asek makan daging, rezeki raya aji.

Aida Alias said...

kak ita.. dulu ada gak cikgu kata, kalo kesian kt lembu yg dikorbankan kita tak boleh makan dagingnya..

fadzilah said...

tukar umah lagi...cantik la!
sape anak buah yg nak bertunang tu? huhuhuhu

Rozita said...

juliet,
udah terkena darah tinggi ke?

Aida,
mungkin tu ayat budak2 kot Aida


Lah,
lu pikir la sendiri

Mak Su said...

mmg byk maksu dah dgr, klu kesian, tak leh makan.... better jgn tgk, belasah jer dagingnya.

ouh, maksu tak survey part hadis or dalil, setakat ni cuma dengar2 jer

Rozita said...

mak su,
tu ler..sy pun slalu dengar tp dr anak2 ler