8.12.09

202 : aDa beNarnYa!

1. Kondominium tidak ada kena mengena dengan kondom. Tetapi di kondominium kita boleh dapat banyak kondom terpakai.

2. Aurat dan urat adalah dua benda yang berbeza. Namun begitu, apabila melihat perempuan yang mendedahkan aurat, urat lelaki akan krem di sesetengah kawasan.


.


3. Kuih tat enak di makan. Tapi apabila kita makan lapan keping kuih tat, kita mungikin dituduh mencarut. Kalau tak percaya,cuba kira satu tat, dua tat, tiga tat, sampai lapan.


.


4. Laksamana adalah jawatan besar di dalam kesultanan Melayu Melaka. "Laksa kedah" pula adalah contoh jawapan kalau orang tanya kita "laksa mana ni?"


.


5. Barbeque adalah makanan yang enak. Namun begitu 'babi queue' haram dimakan oleh orang Islam.


.


6. Sesetangah orang memanggil cili sebagai cabai. Tapi kalau mulut nak kena cabai, cuba la cakap 'cibai' kat depan orang tua-tua.


.


7. Membuat tahu sumbat sungguh meletihkan. Lebih letih lagi kalau orang lain hanya tahu nak sumbat je tahu sumbat dalam mulut.


.


8. Si Bosia dan Bohjan dipandang hina oleh masyarakat. Namun begitu si Boroi yang makan duit rakyat mendapat sanjungan.


.


9. Bermain bola keranjang memang meletihkan. Bermain di ranjang juga boleh meletihkan.


.


10. Allahyarham P.Ramlee tak pernah dapat Lesen P sebab baru diperkenalkan. Penyanyi pop yeh yeh L.Ramli mungkin pernah dapat lesen L. Tapi Allahyarham A.Ramlie tak pernah dapat lesen A sebab tak ada.


.


11. Ramai orang lelaki takut kalau-kalau mati pucuk. Tapi tak takut kalau-kalau mati esok. (Mesej berunsur dakwah. Sila duduk tahiyyat akhir)


10 comments:

LiNda said...

fuhhh ... besh arr n3 ini ...

tq kerana kerana menceriakan malam hari saya .

DrSam said...

salam singgah. Fakta menarik lagi lucu. MEmang ada kebenarannya.

[-suziey-] said...

hahahhah lawak la kak zita:p

mamai said...

hahahahaha kamu bikin malam ku ceria

Rozita said...

LiNda,
semoga tiap2 malam mu akan ceria


DrSam,
tenkiu sbb sudi singgah. nak kurangkan stress kena ada ntri sebegini.



Suziey,
akk mmg sukakan yg lawak :)



Mamai,
moga mlm yang ceria itu buat kamu selalu

Guten Tag said...

hahah..ini kelakar..

Rozita said...

Guten,
kadang2 ntri begini buat otak relax

julietchun said...

yg last tu bagus sungguh,hahahahah.

tasekM said...

hahaha... terus baik demam aku ta.


.

Rozita said...

juliet,
yg last tu buat peringatan bagi yg alpa :P


Tasek,
aku pun baru baik demam + flu
2 hari aku dah makan gaji buta - MC