11.12.09

203 : basikal ku~

sudah dua hari aku MC. aku demam. aku juga selsema. sedikit batuk2 sebab makan rambutan berlebihan dose.

maka 2 hari jugak lah aku sudah makan gaji buta...keje tk buat, tp gaji jalan kan...gaji buta lah namanya itu...

lihat gambar ini...Amira dgn basikal nya yang baru di beli dua hari lepas. sayang sungguh dia dgn basikal ini..barang baru lah kata kan..tggu ler selepas beberapa minggu..akan di campak sana sini..

Amira beli basikal ini dgn duitnya sendiri. duit Raya dia. sian kan? kejam sungguh mak pak dia..


lihat lah..betapa sayang nya dia ngan basikal itu..


tiba-tiba mak Mira rasa nak berpantun

dua kerat aje:

"dua tiga kucing berlari

duit sengget mana nak cari"

11 comments:

kakchik said...

dapat juga dia basikal ye..cakap kat dia nape ada tayar kecik. tak terer le..ngii...

fadzilah said...

cantiknya basikal..teringat masa kecik2 mesti naik basikal yg ader roda kecik tu..

p/s: esok pegi tak kawin nurmi kat bagan serai?

Rozita said...

kakchik,
dia dah suruh abahnya buang roda kecik tu. tp abahnya malas..

fadzilah,
mesti pergi. serba oren youuu
sedondon..

Yunus Badawi said...

Untungnya org makan gaji. mc pun dapat gaji buta hehehe

Kalau kerja sendiri mcm saya, takde kerja takdelah gaji huhuhu

Yunus Badawi said...

pesan uncle utk Amira:

Amira dah beli basikal pakai duit sendiri mintaklah kat emak dan abah Amira benda lain pulak ngeee

julietchun said...

lenkali dia tak berani nak mintak macam2 lagi takut kena guna duit sendiri,kakakkakaka.

Rozita said...

YB,
org meniaga dpt gaji hari2..mana kan sama. kami gaji sebulan sekali.

2) Time Kasih uncle YB, di atas nasihat kpd Mira itewwww




juliet,
idak jugak. mcm2 dia suruh beli.
bankrap dah mak pak dia nih he3x

Aida Alias said...

sonotnye dpt beskal merah.. hehe

anak2 sy punya beskal awal thn hr tu dh jual kt tpt besi buruk.. sbb dh 2thn tk pakai.. berkarat..ayah diorg takmo betulkan..

U-jin said...

wah..cantikler basikal dia...bila nak bukak plastik tu..hehe

blueCITY said...

salam

benda baru mmg ramai yg sayang
benda lama, bukan lagi sayang ke?
haaaaaaaaaaa

tak apa,
ngajo anak guna duit sendiri
supaya dia lebih hargai sesautu benda
bukan senang nak dapat kan kan
heeeeeee

Rozita said...

Aida,
nape tk repair aje basikal tu semua? sayang je


u-jin,
udah bukak smua plastik itu..


bluCity,
barang lama lg di sayangi.
barang antik, mahal harga nya kan..kan..kan..