12.6.09

91 : jimat tak?

" nak jimat tak?"

"nak"

" nak jimat tak?"

"nak"...

" jom kita ke carrefour"


korang pernah tak tengok iklan ni kat TV? aku rasa mesti pernah..
tadi, aku tertengok lah iklan ni...

aku rasa iklan ni merepek..
bila kita ke carrefour atau Tesco atau Giant...tkde istilah jimatnya

selagi tak penuh troli, selagi itu lah kita tak akan balik
bajet nak berbelanja dalam RM80
tup..tup..bila time bayar terus jadi RM 180...
jimat ke nama nya tu?

emmm...alahai!

15 comments:

Mr PenyuBiru said...

jimat hanya pada barang² tertentu je. terutamanya barangan keluaran diorang.

Rozita said...

setuju2x
kualiti pulak, guano??~

U-jin said...

YELAR KAK..KALO PI K4 TU...entah ler amik2 x sedar penuh troli...bdk2 ni main amik jer..yg bayor nye...adeeh..

INTAN said...

biasa le strategi pengiklanan....
daku jarang shoping besar2an....jarang masak kan....beli brg2 kegunaan je....so..x terasa sgt...

arryani said...

ha'ah...aku sokong... kdg2 niat nk window shopping jek...tapi, bila smpai sana.. dengan segala mcm lagsir semua, ditarik masuk dalam troli...

miezi said...

macam nonsense kan iklan2 nya?

Bro_mie said...

Takde jimatnya.....susu ngan pampers dah cecah ratus......huhuhu

ainalhanisda said...

tak pernah gi c4..tak tau leh jimat ker idok..he he he

mugiwara said...

kapitalis.
ada saja cara nak ambil duit orang~

huhuu....dah balik bercuti ni, saya memang kena berjimat~
boros. bershopping tak ingat dunia.
tak beli ole2 nanti, orang muncung pula~

ayampinko said...

nak uat cam ner..besa la pompuan..kalau soping tak hengat...
lelaki beli aper yang dier nak jer..pompuan beli aper yang die rase perlu..walaupun sebenarnyer tak perlula sangat..

jajazuzu said...

huwwaaa.......rindu nak tgk tivi..~~~

- j o h a r i - said...

ye btul tu..
iklan itu umpama racun..
sekarang ni b4 gi blnja saya akan suruh org umah list dulu ape yg nk dibeli, dan itu saja yg akan dibawa blk..lain2 minta mmaf je la

Rozita said...

ehheh macam2 komen ek!

nak bersopping ni sebenarnya tepuk dada tanya poket..
poket kata penuh...penuh la troli
hahah~

[-suziey-] said...

hahaha..tepat skali,..hehehe:p

Rozita said...

suziey~ tepat ek?