24.6.09

98 : rice cooker

Aku rasa aku sudah pun 14 tahun menjadi surirumah tangga. Tetapi...semalam...rice cooker aku tiba2 rosak. Waktu tu jam dah menunjukkan pukul 6.10 ptg. Dlm fikiran aku, tkde masa lagi nak pi beli rice cooker yang baru.
Sebagai seorang isteri mithali, aku pun mula lah memasak nasi secara manual di atas dapur...
Tapi...hasilnya, aku amat kecewa...nasi & beras tak jauh berbeza...
Si 'abe' aku pun mula lah senyum2 kambing sambil memberitahu anak2nya..
"arini mak masak lauk sedap tapi nasi tak berapa nak sedap lah"....emmm...sabor je lah..
Akhirnya..anak2 kesayangan aku merengek, "mak..jom gi kepsi..."
maka, akhirnya KFC yang jadi makanan kami mlm tadi..
aku sempat singgah di TESCO dan sudah pun membeli rice cooker yang baru..
ptg ni, kiranya aku boleh lah memasak nasi sambil berlenggang-lenggang

16 comments:

en_me said...

sodapnyerr kepsi tewww..

arryani said...

"Tapi...hasilnya, aku amat kecewa...nasi & beras tak jauh berbeza..."...

Apakah maksud kata2 yg tersirat dan tersurat? wakakak kalo dah nasi dan beras pun tak jauh beza...mmg kurang air la tu...atau ko masak tak bukak api..wakakak

jajazuzu said...

ishh..ishh...ishhh...kira org lg terel la ni ye kak?heehhehe

org msk nasi suma manual, pkai gas. x pakai letrik pun.

julietchun said...

aku terer sikit, masak nasi selalu jadi bubur,kekekeke.

Rozita said...

en_ me~ mana sedap nya KFC..bawa penyakit ada la

arryani~ aku rasa sukatan semua dah okeh..tp???

Rozita said...

jaja~ ble caya ke ni?

juliet~ ahaks..apa lah kita ni ye..terlebih pandai

Bro_mie said...

last masak nasik ngan dapur kayu masa camping 2 tahun lepas, besssttt.....ader 3 kaleeeer! atas putih, tengah merah, bawah hitam.....huhuhuhuuuu...

ONE ZABA said...

huh...ada jugak yg tak pandai masak nasik!!!

Rozita said...

Bro~ tu org panggil, nasi 3 rasa la

onezaba~ bukan tak pandai masak nasi..tk pandai guna dapur utk masak..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

kepsi...taim aku malas nak makan kt kedai...tapau je...cpt skit...

ayampinko said...

kepsi ok..makan ngan nasi lagi besh.. tapi nasi hangus..hahhaha.. kene blajar nie..

Rozita said...

akupentoi~selalu sgt makan kat kedai pun jelak. terasa macam makan ajinomoto aje

ayampinko~ bukan nasi hangus, tp nasi mentah

- j o h a r i - said...

hehehe..ntah2 anak akak dah plan ni, nk mkn kepsi punya psl..

Rozita said...

johari mungkin jugak ek..
tp bukan elok sgt pun selalu makan kepsi tuh..

[-suziey-] said...

waa sonot gk..kalu sy ari2 buat2 rice cooker rosak..dpt mkn kepsi..ekekek:D

Rozita said...

la..suziey..bagus nya idea ko..
makan kepsi selalu bukan elok utk kesihatan pun