9.9.09

156 : Perlakuan seorg suami cemerlang





Cara-cara Suami menunjukkan kasih sayang kepada isteri:


1) Selalu menelefon isteri dari tmpt kerja utk bertanya khabar, atau sekadar ingin menyatakan I LOVE U


2) Ucapkan kata2 sayang sekurang2nya 2x sehari


3) Sekali sekala tolong kemaskan katil & bilik tidur


4) Apb bertugas di luar, telefon isteri utk beritahu nombor telefon tmpt penginapan dan khabarkan anda sudah selamat smpi


5) Tolong isteri melipat kain atau asingkan pakaian utk memudahkan isteri mencuci


6) Tunjukkan kepimpinan yang baik, suami sebagai ketua keluarga


7) Tolong buang sampah tanpa di suruh


8) Berdiskusi dari masa ke semasa, jgn ketepikan pndpt isteri


9) Sentiasa kemas, anggun & wangi sebelum tidur bersama isteri.


10) Urut-mengurut isteri atau seumpamanya dari masa ke semasa


11) Pamerkan kasih sayang semasa di khalayak ramai. Jgn abaikan isteri atau tinggalkan berjauhan apb berjalan. Kalau boleh berpimpin tgn


12) Sabar apb isteri lambat bersiap bila hendak keluar


13) Lebihkan isteri dprd anak-anak


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Sebenarnya ada banyak cara boleh dilakukan utk mengeratkan lagi hubungan suami-isteri.


Ada tak suami2 korang melakukan salah satu di atas..mesti ada kan..


Aku??? No komen...

kepada yang belum berkahwin, sila lah cari jodoh yang sebegini..semoga hidup anda bahagia..heheh


[Sumber : dari majalah keluarga]

17 comments:

en_me said...

sayang bini tinggal2kanns volleeee.. ehehe salamm akak zita ittewww..

fadzilah said...

tolong carikan sorang laki yg ader ciri2 camni boleh?..:)
hahahah...nak gelak besar pulak rasanya.

julietchun said...

masa bercinta lain, bila dah kawen lain ye,ehehehehe.

mugiwara said...

ish!
nape no komen plak~

birU said...

salam...
sebenarnya kita wanita nih, tak harap sgt suami tolong keja2 umah, tapi kalo ada tuh alhamdulillah. yg penting dapat suami yg jujur, setia dan ikhlas dgn kita.

huuuuu ada ke lagi laki mcm tuh?
nak cari la, wakakkak

birU said...

salam aidil fitri
maaf zahir & batin

birU said...

salam aidil fitri
maaf zahir & batin

Rozita said...

[en_me] volley..tp jgn nyesal bila isteri merajuk

[Lah] x reti nak tlg cari. takut tak kena taste

[juliet] jemu la tu dah..

[mugi] ha ha ha..
puji lebih pun susah
komplen lebih pun susah
lebih baik no komen aje

[birU] slmt hari raya
suami tu adalah ketentuan darinya buat kita
bersyukur aje lah

mugiwara said...

haha.
wasatiah la kiranya ni~

mamai said...

kasihkan isteri lebih dari anak tu yang aku susah nak buat tu

Rozita said...

[mugi] kui kui kui..
boleh ke akk jawab ' no komen' lagik sekali hahahha

[mamai] apsal lak susah..

Hint PerihaL said...

tip bagus utk bakal suami mcm ssaya...hhooho

Rozita said...

[hint] semoga kamu jd seorang suami yang baik..

[-suziey-] said...

hmm mula2 kawen mmg bole kak..lps kawen sdikit demi sdikit berubah..huhu..hahaaa..xde mknanya..

Rozita said...

[suziey] bukan semua lagu tu kan?
ada yg sayang smpi mati..hehehe

SweetSour said...

I'm still looking a guys like that to become my future husband..Tp,still xjumpa2 g..hehe..

Rozita said...

[SS] doa ler..insya-allah, dpt ler nnti