13.8.10

301 : setem



baru puasa dua tiga hari, udah nak cerita pasal kad raya pulak ye. korang rasa terlalu cepat ke aku ? atau...asyik ingat nak raya je..pose yang yok?....
sebenarnya aku baru terfikir nak membeli beberapa keping kad raya untuk di hantar kepada org2 yang tertentu. tapi aku baru tahu yang harga setem sudah naik. biasa 30sen saje tp skrg sudah menjadi 60sen. kalau aku ada 10 keping kad raya, duit setem aje sudah RM6 belum campur tolak darab bahagi dgn duit utk beli Kad Raya lagi....duit nak beli baju raya, duit nak beli kuih raya, duit ang pau raya.....pendek kata semua nya duit dan semuanya Raya..
emmm....nampak gayanya tak payah ler nak hantar kad raya banyak2. guna je SMS atau email, lebih mudah, murah & cepat...
begitu juga dgn nilai persaudaraan & persahabatan di zaman ini, kita menganggapnya mudah, murah, & tidak berapa ada nilai..(hanya sesetengah...bukan semua okeh..

10 comments:

ber_u_wang said...

dah lama tak dapat kad raya... he he

Rozita said...

beruwang..skrg teknologi udah canggih. SMS je..

blueCITY® said...

salam,

hehehheh.. hantar kad raya pada mak ayah kat kpg jer la.
tahun ni mmg nak kena jimat byk. kuih 2 3 jenis jer kot, beli baju mak ayah sikit dan diri sendiri sikit. dah...

insyaAllah...

h a n i e said...

antor e-card jek lah..hehehe

Mak Su said...

maksu serender ler kad raya ni... dah malas, hahaha

Rozita said...

blu,
elok berjimat tu...jgn boros ye

hanie,
canggih skrg, semua guna e-e jerk

mak su,
saya suka juga bila terima kad raya. nak hantar pun suka juga..

julietchun said...

dapat kad raya yg ada terselit duit raya baru best kan :P

Rozita said...

juliet,
hahahhah...tak pernah dpt pun..
kad raya gambar duit, ada lah

LiNda said...

Saya tetap hantar kad raya. utk emak/ayah . Member2 hantor sms jek !

Roz said...

LinDa..elok sgt tu. apa salahnya gembirakan mereka