18.8.10

304 : perubahan ketika Ramadhan..

ok..kali ini saya nak cerita pasal perubahan yang berlaku dalam bulan Ramadhan ni..
kata orang, dlm bulan Ramadhan biasanya perubahan ke arah kebaikkan akan berlaku...mudah-mudahan..semuanya pun dengan izin Allah jua..kan..kan..


Adakalanya perubahan yang berlaku itu adalah agak terlalu remeh..sehinggakan kita sendiri tak berapa nak sedar. Maka, itu lah terjadi pada diri saya sendiri...


Kebiasaan nya saya hanya akan pergi ke 'jamban' sebanyak dua atau tiga kali saje seminggu. sungguh tidak sihat bukan??? banyak toksin akan berkumpul dlm badan ..


tetapi..dengan kehadiran Ramadhan yang mulia ini, saya berjaya untuk pergi ke 'jamban' setiap hari tanpa fail/gagal...setelah selesai saje waktu sahur. sungguh tepat bukan??? Ini lah hikmahnya Ramadhan...saya sungguh happy... Lihatlah betapa indahnya Ramadhan...


(Maaf, ini bukan cerita busuk, tapi, kisah benar tau...satu perubahan dlm hidup saya...)

15 comments:

Mak Su said...

maksu plaks telabik, perut ni meragam ni, susah nak membuang

Linglung said...

huhu..gua ucapkan tahniah!

Hamzah Ian said...

gua pun same.. tahniah.. hahahahaha

Whoopz said...

3x seminggu? Lu memang ada pr0blem kumbahan.. Seek a doctor..

kucingorengemok said...

salam lawatan balas...

kenapa jamban tu di '-gitu-' kan, jamban betul ke jamban pelesu? hehehe ;)

Rozita said...

iye ke mak su. sy dh jadi semakin baik tau


Linlung..tahniah mu ku terima dgn ikhlas

Rozita said...

Hamzah..terima kasih. lain kali tahniah lagi ek :)

whoopz...wa udah jumpe dukter. kasi ubat. bila ubat abis..kembali ke asal. tp tk sembelit tau..

Rozita said...

kucinggemok..jamban ku original nyah. sengaja di'gitu' kan sebab guna bahse tak senonoh ghitewwww...

Yunus Badawi said...

Itu satu perubahan yg baik.

Nasib saya mesti nak buang air setiap pagi. Takde masalah.

Rozita said...

YB..ye..itu lah perubahan nya..

ber_u_wang said...

ramadhan bulan penuh rahmat

LiNda said...

Great !
tiada lagi sisa toksin dlm badan .

Patutlah nampak berseri2 jek ..

Rozita said...

beruwang...ye, aku setuju sgt.

LinDa...macam ler ko nmpak akak...

fiQfrozen said...

betul beb..berak tu bes kan?best2

Rozita said...

fiQ..kalau lawas mmg bes. rasa lega n nyaman saje :))