25.8.10

310 : perkara yg boleh dilakukan ketika berpuasa

HAL-HAL YANG BOLEH DIKERJAKAN SEWAKTU BERPUASA

-) Menyiram air ke atas kepala pada siang hari karena haus ataupun udara panas, demikian pula menyelam kedalam air pada siang hari.
[haaa...jgn perkara ini boleh di lakukan ye kawan-kawan...bila mandi kita basah rambut je lah senang kan...]


-) Menta'khirkan mandi junub setelah adzan Shubuh.
[ingat tu adzan subuh...jgn di tangguhkan smpi adzan zuhur pulaks...hehehe]

-) Berbekam pada siang hari.

-) Mencium, mencumbu istri tetapi tidak sampai bersetubuh di siang hari (hukumnya makruh)
[hukum nya makruh. lebih baik jgn di amalkan perkara2 sebegini, takut melarat-larat pulak jadinya..bahayo..]

-) Beristinsyak (menghirup air kedalam hidung) terutama bila akan berwudhu, asal tidak dikuatkan menghirupnya.
[aku tk pernah buat ni di dalam bulan puasa..takut terlajak sedut......hahahaha]


-) Disuntik di siang hari.

-) Mencicipi makanan asal tidak ditelan.
[yang ini lagi tk berani aku nak buat..meskipun ianya boleh di lakukan]

sumber: email

6 comments:

en_me said...

abes saper selalu yg jadik mangsa mencicipi ghitewww.. uhuhu

Rozita said...

en_me; main agak-agak saje lah..

julietchun said...

sedut air kot idung tu buleh turun sampai ke tekak tak? nak cuba buat lah :P

Rozita said...

juliet,
kalau kau cuba, sila lah menggantikan pose mu itewwww okeh :)

LiNda said...

cium dahi
cium pipi
jerrrr..

Rozita said...

LinDa..volley..volley..yg itu volley saje dong!