30.4.10

268 : korang masak ikan asam pedas ada letak belacan tak?

sila jawab
dengan ikhlas okeh :))

10 comments:

GhOsToNe said...

x pnah masak..
hehehe...

h a n i e said...

kl asam pedas rebus.. tak

kalau yang tumis tu..ade letak sikit

:P

Rozita said...

gHoSt,
la...makan ko pernah tak?


hanie,

cili tu tumis ler.
yg rebus tu cmner pulak?

[-suziey-] said...

erkk xpnh plak letak blacan..nape?

julietchun said...

mak tak penah letak :P

LiNda said...

Asam pedas ada 2 kategori ..

Pertama Tumis Asam Pedas .

Tumis dahulu lada . Bila dah garing dan masak ( jgn hangus) barulah perah air asam jawa dan masukkan ikan . Belacan ? terpulang pada selera . Tapi Asam Pedas Johor , takde belachan . hee


Ke dua Asam Rebus .

Lada + Air Asam jawa semuanya di campurkan sekali and terus didihkan atas dapur . Bila mendidih barulah masukkan ikan . Selalunya Asam Rebus mesti masukkan nenas . Barulah ada ummph !

Anonymous said...

org rumah sy tak letak belacan pun....

mamai said...

aku orang melaka...so masak asam pedas mmg tak letak belacan hehehe tak sedap

Aida Alias said...

sy tak pernah letak belacan..

Rozita said...

suziey,

tkde la, saje tanya


juliet,

ko pernah ke masak?


LinDa,

tenkiu. Siap resipi lagi

mamai,

huh..aku masak pun tak sedap juga :)


Aida,

akak pun tk letak. masak rasa tk sedap. macam pernah dengar org ada letak belacan, tu pasal tanya