3.12.10

367 : tua sgt agak nya aku...

arini aku cuti haf day
saje nak clearkan cuti
aku pun jalan2 lah
kunun nya nak jamu mata

tiba-tiba rasa berkenan
dan ingat nak beli
tudung yang pesen nya spt dibawah ini
shawl ada subang..gantun-gantung tu..




masa aku belek2 tdg tu..
tiba-tiba datang ler budak penjual tdg tu..
" ye kak...nak cari apa?"...(anak dara penjual)
" kak nak tengok tdg ni..ingat nak beli selai"...(aku)
" siapa nak pakai? akak ke?"...(anak dara penjual)
"ha.ah..akak ler nak pakai, nape?...dengan muka pelik...(.Aku)
"takde lah...selalunya org mcm umur akak ni tak nak pakai
tdg pesen ini...(anak dara penjual)
issshhh...aku berlalu..terus tak beli dari dia..
agaknya tua sangat nampak aku ni...tak sesuai agaknya pakai pesen shawl cenggini..
tapi...apa aku kisah....aku pakai jer..
tak kan ler anak dara sunti je boleh pakai..
akhirnya aku beli juga dari gerai lain..
aku nak jugak pakai..
apa ada pada usia..
yg penting vogue
(perasan...or perasaan) wakakakkaka

10 comments:

julietchun said...

umur hanya angka, kan :D

mimizuzuhaha said...

boleh jugak jwb camni, akak pun nak nampak muda jugak haha cilakak betul si penjual tadi

fadzilah said...

sorry cu..pada lah tudung ni nmpak pelik la bila pakai..tp dah fesyen skrg camni kan!

Rozita said...

juliet
angka yg memberi seribu erti

mimi
cilakak ler jugak

Lah
heheheh..tp pesen skrg lah

gadisBunga said...

eii..tak pandai meniaga betul budak tu!

Rozita said...

gadisbunga
budak terlalu inesen..lurus bendul. mungkin ada betul juga apa yg dia kata

mamai said...

bila fungsi tudung sudah menjadi fesyen maka akal turut jadi singkat

rozita said...

mmamai
betul tu..skrg bukan fungsinye menutup aurat..itu le pasal ye
ada betul juga

LiNda said...

cayalah !
saya suka kat awak ..
yg penting apa yang kita pakai mengikut keselesaan .

Rozita said...

LinDa...mungkin juga akak tersilap, pesen tu tak sesuai utk akak kot..mmmm...