17.12.10

375 : musim org kawen

musim2 cuti sekolah ni
ramai ler yang nak mendirikan masjid
bukan masjid jamek..tp mendirikan rumahtangga
syabas..serta tahniah kpd yang melangsungkan majlis perkahwinan di musim2 cuti sek ini
ramai juga yang gantung periuk...sbb terpaksa menghadiri majlis atau kenduri kawen, di sana & di sini..

tapi..ingat..
bila pergi ke rumah org kawen tu
jangan nak mengumpat-ngumpat pulak..
"pengantin tak lawo ler..lauk tak sedap...rumah sempit la.. atau macam macam lagi..
dosa yg dpt tau...

ok lah..
apa aku merepek ni ye..

sebnarnya
aku nak balik kampung
sbb ada supupu ku yg nak kawen esok..

daaaa..........

8 comments:

julietchun said...

berhati2 di jln raya yg sesak dan licin :P

mimizuzuhaha said...

biasala kalau p kenduri org kawin, ada ja mulut2 jahat lauk tak best la, alah bukan lawa pun, awat laki tu buruk sgt, pelamin color cam hape -- ni semua contoh.

Mak Su said...

hhmmmmm..... penat nasihat jer. mesti ada punyer ler org bercakap cenggitu, kan manusia ni kaki komplen

masa maksu kawen, org mengata, oohhhhh, perabut biliknya tak cantiklah, bukan brg mahal..... tak der duit kot.

mmg tak de duit pun, maksu & paksu baru bekerja

hu huhuhu

eh! tahniah kat your cousin :)

DrSinga said...

musim mengawan..
orang juga kucing..
:)

Rozita said...

ye ke mak su? smpi hati org yang kata cenggitu ye..dasat benar.

masa sy kawen.tak tau ler apa org kata..kita bukan nya dengar. lagipun sy bukan nya org berada..suka hati ler dia org nak kata apa..alhamdulillah..

DrS
penat ler doktor2 lepas ni kena sambut bayi..hahahah

Rozita said...

juliet..
yes..sepjg perjalan ujan renyai2

mimi
biasa lah kan..orang kata orang :))

mamai said...

cuti sekolah dan musim hujan nie mmg ramai la yang nak kawin

Roz said...

mamai..
lepas ni musim cuti bersalin le pulak :))