20.10.09

176 : apa pndpt korang

salam di angin lalu, dari kejauhan :P
.
.
arini ada masa terluang sikit, di pejabat.
jadi masa yg sesuai utk aku merayau-rayau ke blog2 yg tertentu.
banyak cerita serta pengalaman baru yg kita dapat,
hasil dari penjelajahan itu.
.
.
cuma, semenjak dua menjak ini,
banyak ntri yg menceritakan tentang blog mereka
yang menerima kutukan, cemuhan, makian, dan semua yg sewaktu dengan nya
lantas saya berfikir, kenapa & mengapa ini semua terjadi?
.
.
itu ada lah hak individu
selagi dia tak melanggar sesuatu yg salah...biarkan lah
setiap orang ada cara penyampaian tersendiri..
klu suka, kita baca..& terus baca isi blog tu smpi habis
klu tak suka..baca setengah jalan..tk menarik..STOP..jgn baca lagi.
kenapa mesti ada cacian, kutukan pada hasil penulisan orang lain?
.
.
tak baik lah kan..
kita berblog ni
utk tambah kan ilmu...tambahkan kenalan..erat kan silaturahim.
kenapa harus ada komen2 yang tak sedap di baca.
.
.
manusia ni mmg pelik ye..
.
.
tepuk dada tanya lah selera..
emmm...alahai..

13 comments:

julietchun said...

yg heran lagi tu, dia mengata blog org mcm2 tapi buleh pulak dia dtg baca hari2 apa yg org update, hai manusia, manusia.

mugiwara said...

ntah.
tak suka tak yah la baca.

kadang kadang perlu tahu bergurau dan batas batas nya...




erm...terfikir, saya pernah melampau ke ek?

blueCITY said...

salam
betul
betul
aku berbelog untuk diriku jua
tempat cerita2ku
tempat tensen2ku
tempat cari info
tempat cari kamu, kawan2
i suka kamu
suka semua kawan2 ku disini
tq kerana kita masih berkawan di sini

heeeeeeee

mamai said...

aku setuju dengan kamu

Rozita said...

[juliet] tu dah macam dengki kan?

[mugi] setakat ini, kamu biasa2 aje. tkde yg melampau atau terlampau heheheh

[blue] madah kah itewww?

[mamai] terima kasih kerana setuju

LiNda said...

kak zita...

Pengalaman saya lagi kelakar..

ada tuhkan, dorang dtg ke blog saya bila 'jejaka idaman ' malaya dorang bagi komen kat blog saya . Siap intai2 jeles lagi. kakakaka


helllooo... mak dah kawen okeh . Anak 3 tauuuu..

But so far, alhamdullilah..takde lagi komen yg menyakitkan hati. Semuanya baik dan bagus . Saya sayang semua . muaahhhh !!!!

fadzilah said...

tak sangka dunia blog ni penuh ngan cacian,makian,kutukan..buat pe nak kutuk2 blog org lain..kalau tak suka jgn baca.

arryani said...

Ha ah la...

mmg ada kak...

aku pun bnyk terbaca kat blog tu/....

blog budak2 IPTA kan..

patutnye, dorang cari la benda yg berpekdah..

daripada mencaci maki pelbagai tu!!

INTAN said...

pelik betoi.....suka sgt jd pengkritik tetap gamaknya

matahari said...

setuju ngan ntry ni dan komen2 di atas. ;)

Rozita said...

[LinDa] itu macam pun ada ka?

[Lah] tu semua org jenis sakit jiwa

[Yan] byk blog yg kena

[INTAN] pelik tp benar TAN

[matahari] setuju ek??? wokey

POSH76 said...

manusia ni mmg ada yg hati busuk...kalu tak suker jgn ler caci maki...diam ajelah...kalu nak komen pun biarler berhemah...

buang ler sifat2 cam gitu...jatuhkan martabat sendiri...patutnyer kt as a blogger kena bersatu...amik yg baik...yg tk baik sbg teladan...

messyremo said...

besela kak..

mulut org bukan bole tutup..
klu dh jenis ckp lepas,mmg cmtu..