6.10.09

164 : Wanita~

Setiap Wanita itu Cantik...~
Allah S.W.T berfirman:


"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa.
Aku membuat bahunya cukup kuat untuk
menopang dunia;
namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."


"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan
anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya
dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya
dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang
suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang
menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya
tanpa ragu."


"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini
adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."


"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk
yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.

Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya,
tempat dimana cinta itu ada."

18 comments:

en_me said...

ghitewww..

Nurhayati said...

org laki kalau tgk pompuan cantik meleret sampai ujung mata.. kalau mata tu leh wat 280darjah..agaknye dah kebelakang kepala mata tu hihih.. ape pun hati budi penting kan :p (ape la yati merepek ni hihi)

julietchun said...

moga kita akan jadi wanita solehah.

mamai said...

dari mata jatuh ke hati tak gitu

Rozita said...

[en_me] ghiteww ghiteww leww

[juliet] itu yg sebaik2nya

[yati] mcm ada yg tersirat di sebalik yg tersurat hahhaha

[mamai] cinta itu buto..

messyremo said...

sgt mendalam kak..hehe

POSH76 said...

betoi2 yg penting hati mau bersih & ikhlas....tak yah botox..hehe

fadzilah said...

aku bangga menjadi seorang wanita!!!

Hint PerihaL said...

dah tgk dah dlm mata..xde jgk....

Hint PerihaL said...

dah tgk dah dlm mata..xde jgk....

[-suziey-] said...

syukur sy wanita..cewah..masuk la lagu dato' siti skali..aku wanita..hehe

LiNda said...

WANITA . Sungguh besar maknanya .

Bro_mie said...

errr....errr.....nak komen aper ni? pasal wanita ni, lelaki bole komen tak ni?

Mak Su said...

yes! ai yem beautiful!!!

Rozita said...

[messy] dlm & amat bermakna bagi kaum kami :)

[posh] hati yg benar2 bersih amat susah di cari skrg

[Lah] bangga jgn tak bangga

[hint] tengok dlm mata.....nampak taik mata la hahahah

Rozita said...

[suziey] syukur juga

[LiNda] wanita.....segala galanya besar


[bro] komen dr kaum Adam juga penting utk kemajuan kaum kami. jgn lupa kita saling memerlukan, ibarat tgn kanan & tgn kiri...cewahhh

[mak su] yeah..beautiful..inside & outside..am I right? hahaha

Masy said...

:)

Rozita said...

[masy] adakah itu satu senyuman ikhlas dari seorang WANITA