6.10.10

328 : sekurang-kurang nya tahu membaca & menulis

ish...sungguh sedih
tadi interview operator mesin
...ada sorang budak..sekolah sampai tingkatan 5...tapi..
membaca n menulis pun tk reti..
muka nampak ok jer..ensem boleh tahan...lahir tahun 1991.

apa ler dia org nak keje yea?..di zaman yg sungguh mencabar ini..

adoyai....risau nya...bangsa ku sendiri..

6 comments:

LiNda said...

sedih
memang sedih..

bangsa kita
bermakna wajah kita

alahaiii...

Rozita said...

LinDa..ye..sob..sob..sob

julietchun said...

kalo ada kompeni yg nak ambik dorang keje pun dah kira bagus.

Aida Alias said...

kalo ada kemahiran boleh la ditimbang2 bekerja ditpt yg sesuai dgn kemahirannya.. kesiann

nahmy said...

salam..
tahniah atas 'lay-out' terbaru nih. cantik! psl bebudak yg buta huruf tu...mmg skrg masih ada. sedih sbb 'ilmu' yg tidak mereka ni ambil berat. sedangkan ilmu-lah yg menghilangkan kejahilan dan kemiskinan dan...mcm-mcm lagi.

Rozita said...

juliet,
company skrg semua nya ada ISO. kena byk paperwork even for operator mesin. klu nak ambik org cenggini..susah rasanya

AIda..
betul juga. macam gunting rambut, repair motor dll ye

Nahmy,
thanks. sy mmg cepat jemu, suka tukar2 lay out nih.. yg ni nampak sejuk sket..
setuju..ilmu sungguh penting kan..!