19.10.10

338 : hutang piutang

hutang..

bila sebut pasal hutang..mesti ramai yg dah tau..apa itu hutang kan?

ramai org yg jadi resah gelisah bila byk hutang..
ada juga yg menjadi gundah gulana kerana orang tak bayar hutang padanya..

ini ler yang terjadi...hari ini

seorang hamba allah..kat tempat aku ni ha..
kecoh..
riuh rendah..

"e.eee... nape la si polan bin si polan ni tak nak bayar2 hutang nya
janji hujung bulan lepas..ni dah nk smpi ujung bulan lagi...belum jugak bayar2..
mmg dasar tk kenang jasa..dah tu belagak pulak..bla..bla..bla... [orang itu]

"laa....sape yang berhutang ngan ko tu? [Aku yg menyibuk]

" ada lah..si anu bin anu tu..dia beli anu dari aku [orang itu]

"banyak ke hutang nya"? [Aku yg terus menyibuk]

" tkde lah banyak...10 hengget jerk, tapi dah lama dia tak bayau.." [kata orang itu lagi]

gullppp......terus diam [Aku tk nak menyibuk lagi]


ingat kan banyak lah hutang nya yea...baru 10 hengget dah riuh se kilang
kalau sepuluh juta..mau rentung satu kilang.

Nota peringatan : Hutang tetap hutang. Tetap duit orang. Kasi bayar
ler meskipun hanya 10 sen

5 comments:

cheqna said...

hutang wajib dibayar walau tidak dituntut
huhuuhuhuhu

julietchun said...

duit orang duit orang juga, takkan jadi duit kita. :D

Mak Su said...

ya, utang tetap utang biarpun 10 jer... ;p

LiNda said...

sakit hati orang tak bayar hutang !

Rozita said...

kpd smua..
ye..hutang tetap hutang. selagi org tu tak menghalalkan nya..susah ler kita bila mati sok :)

jd pengajaran ye semua