7.10.10

329 : setahun ntah berapa kali naik

tertarik dengan stetmen di bawah..meskipun ianya tkde kene mengena dgn aku....tapi...suami aku..


KL Dis 27: AGAK pelik sikap pemerintah di mana-mana negara sekular di dunia
termasuk Malaysia melarang rakyatnya menghisap rokok kerana ianya suatu sikap
buruk, sedangkan menjualnya kepada rakyat, atau mengaut keuntungan ekonomi
di atas keburukan rakyat itu adalah sikap yang lebih buruk dan tidak bermoral
lagi, dilakukan oleh pemerintah tersebut.


susah nya nak suruh dia org ni berenti merokok ye...tak tahu nak nasihat apa lagi kat en asben tuh...sabor je lah.

kerajaan pun sama...setahun entah berapa kali naik nya harga rokok ni..tp...rakyatnya isap jugak....anak bini yg merana bajet lari :)

11 comments:

~mrs azmi~ said...

betul..betul..betul..

sakit jiwa bila nak kena rearrange bajet.. sedangkan yang sedap2 merokok tu langsung tak amik peduli mahal ke murah kene sentiasa ada

Rozita said...

biar duit pasar tkde ye..janji duit rokok ada

he he he

julietchun said...

biar putus kasih jgn putus rokok,hahahaha

Rozita said...

aje bebeno juliet oiii...

Mak Su said...

sy pun sama gaks ni.... kerajaan dok naik rega naik rega... entahlah....

LiNda said...

Syukur
en asben saya tak isap rokok
tapi dia isap lain ...lalala

erkk..gula-gula okeh .. hahaha

manje said...

harga rokok naik, sama naik dengan bilangan penghisap nya...

nahmy said...

sabar je le sambil bawa berkaunseling dgn asben tuh. saya sbg non-smoker pun tahu ttg bajet lari tu..ckp kat asben yg org merokok ni tak masuk syurga sbb syurga takde api jd susah dia nak isap rokok. yg ada api kat neraka je...

Rozita said...

mak su...ye lah. bajet kita yg tk pernah naik-naik

LinDa..asben sy pun kadang2 isap gula-gula jugak :))


manje..
tu le masalah nya, dia org tak pulak servey, selepas kenaikkan harga rokok, ada kah bilangan perokok berkurangan atau sebaliknya.

Nahmy
idea yg bagus. nnti sy cakap kat asben ek..

Aida Alias said...

eemmm org yg merokok ni esok paru2 gelap.. hati mmg dah gelap.. susah nak terima nasihat

Rozita said...

hehehehe
itu ler pasal Aida..
dah tua kerabi..apa nak di nasihatkan lagi