20.10.10

339 : jari jariku sakit semua..kerna bekerja..sehari-hari...[lagu]

korang nampak tak gambar jari di atas tu? semua orang ada jari kan? dan kenal apa itu jari..kalau tak kenal lebih baik gantung diri..

aku ada masalah dgn cerita jari-jari ini...

punca nya semalam, semasa memotong kuku Amira [anak perempuan I]

perbualan nya bermula begini..

"mak..kita ada sepuluh jari tangan & sepuluh jari kaki kan? [Amira]

"ye" [aku]

"kita ada ibu jari kan? tapi...ayah jari nya mana? " [Amira dgn muka inesen nya]

aku senyum jer...
apa aku nak jawab pun tak tahu...

korang boleh tolong jawab ke? mana satu Ayah Jari???

Nota pening lalat : Dah 39 thn umur aku, pun masih tak tau mana satu
Ayah si jari...

20 comments:

LiNda said...

erkk ..soklan macam neh yang selalu buat haku ngantuk !

alahaiii amira.. ko memang bijak !

Rozita said...

LinDa...
dia memang suka tanya soklan yg pelik2 dgn penuh inesen. mak nya pun tk reti nak jawab

kucingorengemok said...

lagu iklan axion... hehe

ibu (jari) jaga anak, ayah pergi kerja - ngarutnya jawapan ek?!

cheqna said...

biasa budak2 ni selagi tak puas hati dengan jawapan kita selagi itulah dia akan tanya..
jawab kak jawab...=)

Aida Alias said...

hahah!!!.. mcm2 la amira..

jaja said...

jari ayah dalam seluar ayah la..

Rozita said...

LinDa..
ngantuk pun kena jawab jugak :)


KGG
kekadang jawapan yg ngarut pun dia org percaya. tp pergi kerja tk kan tak balik2 :)


Cheqna
itu ler budak2

Aida..
dia mmg suka tanya soklan pelik..

jaja
dlm seluar mana ada jari. kang dia suruh ayah nya pi bukak seluar, apa hal...hahahahha

julietchun said...

pandai2 lah menjawab dan menepis soklan maut gini ye :P

Rozita said...

juliet.
anak2 la katakan..adakalanya tk tertepis.

WaQheh said...

akak...ayah jari hanya tau buat anak jari kemudian tinggalkan ibu jari bersama anak2nya...last nampak ayah jari semasa dia naik bas berwarna biru menuju ke utara...

Rozita said...

teruk betul perangai ayah jari tu ye. kesian ibu jari & anak2 jari kena tinggal. ooo ayah jari masih naik bas ke? ingatkan naik proton perdana :))

Mak Su said...

maksu pun tatau... huhuhu

tasekM said...

ayah tolong jawab. ha ha.



.

hamzah ian said...

ayah jari dah putus

Rozita said...

mak su,
tatau tkpe ler. sy pun tatau juga

tas
ayah tk nak masuk campur. ayah kata lebih baik tkde jari dari berjari hahahaha

hamzah
tak kan jari ayah putus semuanya

mimizuzuhaha said...

ayah jari outstation

Rozita said...

mimi
tk kan o/station tak balik2 ye..sian la kat mak jari tu

DrSinga said...

ayah gi kerja

Rozita said...

DrSng
tak kan ler ayah pi kerja tak bali-balik

Anonymous said...

J'ai une page web pour mon entreprise et il ya un lien vers mon blog sur elle, elle veut montrer les articles du blog sur la page Web non seulement le lien et je n'arrive pas à comprendre comment le faire. Toute aide serait appréciée.