26.10.10

343 : daging ular ke?

malam ni dinner
aku masak asam pedas ikan pari
ikan pari potong2 bukan yg sekor2 punya

mungkin juga ini kali pertama aku masak ikan pari cenggitu

asben aku komen baik punya...
kata nya sedap..sungguh memuaskan
makan hingga tak hengat...


tapi

[anak anak aku] "mak..malam ni mak masak apa? cam daging ular je"

huh...ikan pari tu dia org kata mcm daging ular
kembang juga tekak aku
langsung tk lalu nak telan..

anak aku kata 'lebih baik makan daging ular dari makan ulat...'
sabor je lah~

13 comments:

LiNda said...

Kalau haku ada kat situ , sure dah termuntah terbahak !

Dahlah sebut ular, pastu sebut ulat lagik. harus kang haku muntah 10-20 kali .. muakakaka

♥ manje ♥ said...

salam kak

sabar aje la ank2 ckp camtu
dorang pnh mkn ular ke? hehe

julietchun said...

lenkali kena hati2 :P

Rozita said...

Linda
mmg nak termuntah. terus tk lalu nak jamah

manje
budak2 skrg bercakap terlebih bijak. tak tau nak ajar cmner. salah mak bapak ler nih..tk betul ajar :))

juliet
ikan pari..mula2 biasa je lah..
dia org yg berprasangka lain

kakchik said...

nape x letak gambo...nak tengok...ye ke ropa ulor??? haha...

Yunus Badawi said...

Budak2 bila komen mcm tu lah. Ikut sedap mulut aje sbb mereka inesen.

Lepas ni ko tak boleh beli pari yg potong2 ni lagi hehehe

Mak Su said...

oops!

DrSinga said...

hahahahaaaaaa....
memang nak kena jotos budak2 ni...

Rozita said...

kak chik
tkde plak gambarnya

YB
mmg saya jarang beli pun
rasa mmg tk beli dah kot

Mak su
opocot...

drsinga
anak sy yg no 2 mmg mulut celupar..

fadzilah said...
This comment has been removed by the author.
fadzilah said...

sedapnya...esok baru cadang nk masak asam pedas ikan pari...bukan ular ye...hahahaha

Aida Alias said...

tau pulak tu camne rupa bentuk daging ular heheh...

Rozita said...

Lah..
hahahah masak ler
hafiz suka ke asam pedas?
ular tu iwan yg kata..tau ler mulut dia..klu tk komen tk sah
betuah punya anak

Aida
hahaha
mcam le pernah makan daging ular ye