13.5.09

65 : pe makna nya?


.
.
.
. DHA tu apa?
.
.
.
.
. ah!....aku pun tak reti nak jawab..
.
.
(puas aku pikir apa minatang nya tu?????)

14 comments:

INTAN said...

goggle le kak...skrg maklumat kan d ujung jari..hehe

jajazuzu said...

anak tanya ye kak?

Rozita said...

ye jaja..tanya ngan spontan..mak dia ni tak reti nak jawab...

INTAN..mana sempat nak mengugel

en_me said...

entah.. tapi kat astro sumernyer kanns aderr ghitewww.. ekeke

Rozita said...

ye ke Me?

Bro_mie said...

DHA tu singkatan bagi DocosaheHecsanoic Acid, sejenis zat yg diperlukan oleh kalenjar pituari untuk merembeskan hormon yang boleh mencantumkan sel-sel otak, amat diperlukan untuk tumbesaran anak........cuba jawab mcm tu kat anak umur 3 thn, kompom berbuih mulut diorang! huhuhu.....

jawapan yg ringkas tp betul n sesuai utk umur anak ialah: sejenis ubat untuk otak kita.

Rozita said...

thnks bro_miee for the info.

dulu sy pernah guna teknik jawapan yg ringkas itu. tp anak saya jawab...ubat bukan ke utk org sakit aje..????? nnti dia ingat semua kanak2 minum susu tu, ada sakit otak..ha ha ha

macha_sezs said...

Sila Komen..Jangan Malu-Malu Ye!

saya tak malu!

wahaha

Rozita said...

macha--- tak malu? jom merepek..

- j o h a r i - said...

kanak2 mmg suka bertanya kan..
poning juga tiba2 kalo ditanya cmtu

Rozita said...

salam johari..
kanak2 skrg..mulut tak tau diam..

Bro_mie said...

boleh kalau nak bagi dia dia, tanya dia balik....kenapa tanya?

mugiwara said...

orang2 biasa mana la nk amek tau sangat makna2 camtu...
dha...sebut ringkas je....tau benda tu berkhasiat untuk badan....itu cukup....
bagi orang2 biasa macam saya la~

Rozita said...

thanks bro_mie..for the info & tips

mugiwara...akak ingatkan ko org luar biasa!
akak pun org biasa2 aje