21.5.09

74 : Tido

malam tadi. aku & anak pompuan aku baring-baring bersedia untuk tido..

tiba-tiba...soalan keluar..

Anak : Mak..tidor ni untuk apa ye?

Ibu jawab : Tido ni untuk kita rehatkan seluruh badan..(jawapan poyo seorang ibu yg kurang bijaksana..)

Anak : ooo, ingatkan tido untuk rehatkan mata aje..sebab bila rasa nak tido, mata yang tak boleh buka...

Diam...

(esok. lusa. tak tau apa soalan pulak yang akan keluar!!! )

10 comments:

en_me said...

esok mungkin dia tanya begini:
Anak : Mak.. nak adek kecikkk..

ehehe, me larikkks..

arryani said...

knape tak cakap tido boleh lupa smua bil-bil yg belum bayar nih!!heheheh

Rozita said...

Me..ko jgn buat soklan begitu..mak nya ni dah expired la..huhuhu

arryani...bagus juga jwpan tu. tak terpikir plak..sbb dah ngantuk

julietchun said...

tak tahan ngan soklan2 maut bebudak ni, rasanya masa sekolah dulu pun takde soklan susah cengginikan.

Mr PenyuBiru said...

laa..naper tak sambung jawab lagi.. jawab la a'aa tuk rehatkan mata jugak. tak pun jawab je, tido tuk dpt adik baru.hehe.. (adeh! terpengaruh ngan komen en me la ni..cehh!)

Rozita said...

korang ni kan..kan..tau nak suruh buat adik baru aje..!

juliet--tu bahana susu lembu kot, yg ada DHA..

INTAN said...

dwang ni...budak2..tp pemikiran kritis betoi

Rozita said...

tu ler budak2 skrg INTAN..dah dunia nya begitu!

Bro_mie said...

lepas tu dia tanya soalan...."masa tdo, naper ayah merangkak pegi kat emak?".....terus ko jawab...."ooo...tidaaaaakkkk!!!!"

mugiwara said...

ini...
ada ciri2 genius nih!