19.5.09

71 : pancit

aku baru aje terima panggilan dari anak lelaki sulung aku.

tayar basikal nya pancit lagi. dah lah minggu ni ada exam, tak kan nak ponteng sekolah.
yang menggeramkan aku, dalam seminggu, hampir tiga atau empat kali tayar basikal nya pancit..aku pun tak tau di mana silapnya...
samada...kualiti tayar itu sendiri, atau pun ntah ke mana dia merayau-rayau hingga tayar itu pancit tercocok besi tajam

aku keje, asben aku pun keje. siapa yg nak hantar dia ke sekolah?

nak suruh dia jalan kaki, aku takut pengsan plak dia nanti. sbb sekolahnya agak jauh ler jugak..amat tidak sesuai utk berjalan kaki..
fenin...fenin aku memikirkan nya seketika!..oopppsss...
aku suruh dia tumpang orang aje lah......
tumpang orang nih.....ble kot????
.
.
.
.
.
.





10 comments:

Masy said...

akak percaye ke org yg nk menumpangkan tu? hahahahaha

- j o h a r i - said...

biasa la kak tayar beskal pancit
dulu masa kecik2 pon beskal saya cmtu gak
tapi sampai dalam parit la saya bawa beskal tu..
yg penting ayah x tau...

julietchun said...

aku nak tumpang gak buleh?hehehe

jajazuzu said...

kepala besar! x senget ke motor tu nanti

Rozita said...

Masy...terpaksa la percaya..keadaan darurat nih..

johari---ko sama ler spesies ngan anak akak

juliet...ko tu belum kawin, x ble

jaja....semua besar!

en_me said...

teringat me dulu pakai kapcai memang selalu pancit, tp sekang nih me pakai skuter tayar tubeless, x penah pancit fulakkks.. uhuhu

INTAN said...

sy dulu...umah jauh gak gan sekolah....bbrapa KM...klu besikal pancit/rosak..sy jalan kaki...feluh merembes2...

tp tu dulu le...skrg ni.....ntah le kan

Bro_mie said...

pakai basikal tubeless la kak!....erp....ader ke? ntah?

arryani said...

Abang misai!! Awwwwww

prettyrain said...

akak sanggup ke bg anak akak tumpg kepala besar tu? kang tk smpai sekolah plak.