21.5.09

75 : stesen bas


ini adalah gambar puduraya. rasanya semua orang tahu kat mana & di mana tmpt itu..
ye..stesen bas utama & terbesar di KL. suatu tempat yang sentiasa sesak, bising & panas
ianya sudah di buka hampir 30 tahun yang lalu.
semlm aku dengar dari berita jam 8, stesen bas ini akan di pindahkan ke bandar tasik selatan. ianya akan bergelar "hentian tasik selatan" dan bukan lagi "hentian puduraya"
dulu masa kecik2, kalau aku nak ke KL umah kakak aku....di sini lah tmpt nya. aku dr kampung akan menaiki bas xpress, dan kakak aku akan menunggu aku kat puduraya ni lah..sungguh manis kenangan itu.
tapi skrg, dah hampir lebih 15 tahun aku tidak ke sana..ntah mana lah rupanya sekrg...
strategik atau tidak, tmpt yang baru itu..wallahualam..

15 comments:

StingRay said...

masa kecik-kecik dulu....dengar perkataan puduraya dah debar-debar dada....buat menda segala tak kena....

habis kucar-kacir...


haha...setahun sekali ke kl...mau tak debar...

INTAN said...

dulu masa kecik...klu sampai kat pudu rasa hebat sgt...kecoh citer 1 kg

Rozita said...

huhuhu..sama lah pengalaman itewww...
skrg rasa teringin plak nak pergi..

paiseh said...

jum buat rombongan gi pudu!

U-jin said...

hihiks kak lagi sesak kak dah ler ramai ulat bas..huhu....

Mr PenyuBiru said...

ooo..camni ek puduraya dedulu..

arryani said...

Paise

aku nak ikut rombongan p pudu!!! Jangan lupa bawak aku!!!

julietchun said...

jauh sikit hentian tasik selatan tu. tapi patut dah pudu dipindahkan, sesak sgt situ skang ni. Kalo dgr perkataan pudu dah terbyg asap itam bas & jln jem.

jajazuzu said...

kalau mmber dtg, msti kena ambik dia kat pudu. tapi, 10 kali pergi, 11 kali mesti sesat. haaiiihh..jalan kat kl mmg failed!

Rozita said...

paiseh..elok jugak tu..ramai yg nak ikut rombongan ko tu..

U-jin..sbb tu ler dia org nak tukar kan agaknya..

PB...ko ikut ler rombongan paiseh, tengok pudu

juliet..akak pun agak sbb yg sama. jauh ler plak..dulu KLIA pun org kata gitu. la ni dah biasa aje

jaja...ko kena selalu round2 kat KL

Mak Su said...

nak pindah dah? bakal sesat ler haku.... dah bertahun2 tak naik bas

Rozita said...

mak su pun kena ikut rombongan cik kiah yang diketuai oleh paiseh ahahha

Bro_mie said...

puduraya oh kotaraya....banyak gak kenanganku di sana

- j o h a r i - said...

harap2 pas pindah ni krg kurang la skit jem ni kan

Rozita said...

bro...kenangan ada di mana2

johari...apa pun, tak kan kurang nye jem kat sinun