15.5.09

67 : ga wau ro wau ???

dua-tiga hari ini sibuk orang memperkata kan pasal 16 Mei ...ye..sambutan Hari Guru
tapi kebanyakkan sekolah menyambutnya pada 18hb Mei...tak kisah lah bila pun..
janji sambut..
aku di zaman persekolahan dulu ...tergolong di dalam murid2 yang 'sedang-sedang' aje.
maksud aku, bukan lah di kalangan murid yang femes atau fofular..
aku juga, bukan lah murid yg menjadi kebanggaan guru. spt yg aku katakan tadi..aku murid biasa-biasa aje..
tapi....itu tak beerti aku tidak menghargai jasa-jasa guru. sesungguhnya dari mereka lah aku mengenal A, B, C
Ibubapa masa dulu, bukan spt sekarang. ibubapa sekarang sgt pro-aktif. manakala ibubapa aku dulu, hanya meyerahkan bab2 pelajaran & pengajaran bulat2 kpd cikgu di sekolah.
itu pendpt aku lah..pndt org lain, aku tak tau..
Akhir kata...Selamat Hari Guru buat semua guru-guru. Buat rakan2 aku yg sudahpun bergelar guru. Buat rakan-rakan blogger yg juga berprofession kan guru...Semoga anda menjadi seorang guru yang di kenang bukan di tentang....

14 comments:

julietchun said...

aku murid fofular sbb ske tuang kelas,kekkeke.

jajazuzu said...

trigt kat cikgu haizon yg suka cubit perut ai tu....sakit wooo

INTAN said...

sy budak femes sbb sgt noti..kuwar masuk bilik guru disiplin gan kaunseling

Panitia Pendidikan Islam said...

nasib baik ga wau ro wau, kalo ga alif ro wau? baru jadi ha alif ro wau! uhuhu....

Rozita said...

juliet/INTAN/jaja...akak dulu jenis tak fofular. very de quiet one, and always follo rules..tak noti he he he

bro...lawak siot. tergelak sy baca. mujur pandai baca jawi..kalu tak &*%# fnin!

Mak Su said...

rozita, sedang-sedang pun ok.

maksu ni murid jaghang-jaghang

Rozita said...

udah rasa P Ramlee ler mak su nih! he3

tasikmerah said...

aku budak baik.

:p

Rozita said...

ko paksa aku percaya ke TM..
ok lah..aku caya 0%

mugiwara said...

patut ah malam tadi mimpi jadi budak sekolah semula~

oo...rupe2nye hari ni hari jadi guru!!!!

selamat hari jadi guru~

err...buang 'jadi' tu!

arryani said...

Saya pun sedang2 jek. Macam yg Iwan dangdut nyanyi tu...hahah..


Apa pun slamat ari guru buat semua pendidik...

Rozita said...

mugiwara..buat2 lufer plak

arryani...ye..jasa guru kena kenang jugak

prettyrain said...

saya pelajar yang separuh baik.
hehe...
=P

Rozita said...

prettytrain..tu kira pelajar sedang2 ler tu