28.8.09

149 : oh nenek

Ada sebuah rumah yang didiami oleh nenek yang sudah 10 tahun kehilangan suaminya yang sedang sibuk mengemas ruang tamu rumah nya sambil ditemani oleh cucu kesayanganya. ....Tiba- tiba cucu nya bertanya...
.
Cucu: Nekk...nape nenek takde boyfriend?..
.
Nenek kehairanan mendengar soalan cepu gangsa yang diberikan oleh cucu bertuah nya itu...Lalu dia pun menjawab..
.
Nenek: Ehh..sape kate nenek takde boyfriend.. ade la..die selalu teman nenek di kala sunyi..
.
Cucu: Siapa nenek...
.
Nenek: Ni ha...[sambil menunjukkan tv di ruang tamu tersbt] dia la boyfriend nenek..
.
Cucu:..oo...
.
Lalu nenek itu ingin menonton tv...apabila tv di buka..siaran nya tidak jelas..Lalu nenek itu pun menepuk2 belakang tv itu untuk mendapatkan siaran yang lebih jelas..Tapi masih tidak berhasil..

Tiba2...datang Pak Lebai ke rumah Nenek untuk menjemput nenek datang majlis doa selamat rumahnya malam nanti...
.
Pak Lebai: Assalammualai kum
.
Cucu: Wa'laikumsalam. ..ada apa Tok Lebai..
.
Pak Lebai: Nenek kamu ada....
.
Cucu: Ada..tapi die tengah sibuk duk menepuk-nepuk boyfriend dia tu..

Pak Lebai: Ha????

25 comments:

en_me said...

Pak lebai sudah jelesss tewww.. meahahaha

birU said...

salam ,

nenek ooooo nenek,
nenek wook
walau nenek
tetap seorg wanita
dan wanita punya hati naluri murni yang sama
heheh

♣haNie♣ said...

ahahahaha...
terkujat la pak lebai tu.. :P

julietchun said...

tak pasal2 pak lebai buleh bergossip,hahahaha.

INTAN said...

misscomunication gitew

ONE ZABA said...

melepas la itu pak lebaiiii!!!

Nurhayati said...

meh nak sambung
Pak Lebai: eh bukan aku ke bf dia??

hihihi

pari pari syurga said...

"tak per lah.. kirim slm jer kat nenek kamu yer?" kata pak lebai sambil berlalu pergi.. muka pak lebai nampak kecewa.





hahahahhahaha...

mugiwara said...

bf nenek tu slim tak?

hikhikhik~

messyremo said...

adess...

mesti pak lebai cakap melepas la aku cmni~~hehe

LiNda said...

dalam hati nenek tua itu..

kalau ko nie bf aku betul2.. kan besh ..

Bro_mie said...

tak kau mati sakit jantung pak lebai tu! muhahahaha....

mamai said...

kanak-kanak terlalu lurus dia cuma menerima tapi tak mentafsir salah kita orang tua juga hehehehehehe

Rozita said...

[en_me] ghiteww yea?

[biru] itu kan naluri semulajadi

[hanie] pk lebai pun manusia biasa

[juliet] ha ha dah le bulan pose ye~

Rozita said...

[intan] bahye budak2 nih. kena ckp jelas2

[OZ] ha ha ha

[yati] pndai jugak ko tmbh skrip ye

[pari2] ko pun sama. pndainya tmbh skrip

Rozita said...

[mugi] flat screen lah

[messy] ko buat pitnah lam bulan pose nih

[linDa] gatai jugak nenek tu, versi linda hahahah

[bro] ha ha ha sian la

[mamai] setuju sgt dgn pndpt tu

fadzilah said...

hahaha...lawaknya nenek tu..
esok pegi umah anjang ke?
selamat berpuasa.

Rozita said...

[Lah] nenek vogue tu.

esok, rasanya tak pi kot..

Syahrul Helmi Mohd said...

Boyfrennya pun dah tua... cuba kalo nenek tu tebatuk kalo BF dia tepuk mesti mati, hehe

- j o h a r i - said...

haaaa!!!
mau x terkezut pak lebai tu..
lawak la akak ni

Rozita said...

[syahrul] salam. time kasih kerna sudi singgah

[johari] bukan akk yang lawak. nenek ni lah hehehe

Rozita said...
This comment has been removed by the author.
[-suziey-] said...

hai kak zita..lama xdt..bz ls nk exam..hehhehe..

msk sini msti gelak giler2..ekeke:D laawak arr..hahahha..

U-jin said...

hehe..nenek oo nenek..

arryani said...

Jangan cakap lebai je jeles...

semua lelaki2 kt kg tu pun jeles sama..muahahahahah