6.8.09

131 : EPF

korang agak-agak la kan, berapa agaknya duit simpanan korang kat EPF tu bila mencecah umur persaraan kita nnti?

mungkin ker


1) lebih dari 2 juta hengget
2) lebih 1 juta ttp kurang dr 2 juta
3) 500,000 - 1 juta
4) 200,000 - 500,000
5) kurang dari 200,000

dari servey yang aku jumpa, majoriti ada lah yang no. 5, termasuk lah aku :P
kesian kan..dgn duit banyak tu aje kita nak hidup lepas pencen nnti, klu umur panjang, camner?
tu la..org yang keje gomen, sangat2lah beruntung sbb dah tentu ada pencen
nothing to worry, kata omputihnya..
apa2 pun aku rasa kena jimat2 sikit bila dah dpt duit tu nnti..innsya-allah, rezeki ada di mana2
usaha mau lebih beb!

17 comments:

INTAN said...

x semua org gomen pilih skim pencen...ada gak yg plih epf..

tp daku..x lain x bukan memilih pencen...hehe

Rozita said...

ye ke..
klu akak pun pilih skim pencen..
buat pe nak simpan kat EPF nun

arryani said...

Kak ...

banyak lagi epf ko rasanya dari aku ni haaa...

Dah 15 taun aku keja sendirik..Mana ada main potong2 epf...

Kesian aku kan...

Rozita said...

Yan..rasa nya ko byk kat akaun lain :)

julietchun said...

hrp2 kita yg takde pencen ni dapat hidup dgn cara lain ye nanti. kenalah berusaha keras masa skang ni.

ONE ZABA said...

langsung tak ada...skim pencen.

Dakjaat™ said...

kalau gomen .. lepas 3 thn berkhidmat.. dh blh amek epf.. klu pilih skim pencen la..

lebih kurang dlm RM30K? hehehehe

Rozita said...
This comment has been removed by the author.
Rozita said...

juliet = rezeki ada di mana2

oneZ = ye ke, bes la tu

dakjaat = byk tu

messyremo said...

sgt tepat sekali kak,..

dulu pernah kuar laporan yg duit pencen takkan cukup tampung idup kite..

mugiwara said...

kena cari keje sampngn la nmpknye ni...

Dakjaat™ said...

30K kejap jer boleh habis... kalau 100K .. 2 bulan saya tak nak datang kerja .. :p

Rozita said...

messy/dakjaat...sbenarnya, duit ni pun, kita tak pernah cukup2 :P
walau pun byk mana. yg ptg kita kena pandai berbelanja..tp tu la..nafsu kan...

mugi = dah tua, tak lalu nak cari keje dah. nak jd jaga ke? ahahhah
nak meniaga, tkde capital

hidet said...

buatlah pelaburan unit trust dari epf tu..
return lagi tinggi dari epf..

hubungi saya untuk keterangan lanjut di 012-7796200 atau email abdulhidier@gmail.com

wah...sempat iklan tu..hehe

♣haNie♣ said...

ye la kn kak..
at leh org gomen ade pilihan..
kl dh keje smp reput tulang..
dh kompem2 la pencen pn 4 angka..
tp org swasta ni..
kene le ade byk tabung ayam..
uhu!

[-suziey-] said...

erkk..kak camne nk kira ek./...ekekeek:D huhu..emm rs2..beruta2 kot..waakakakak:p

Rozita said...

[hidet] tk bape minat la..tk tau nape

[hanie] bape tabung ayam ko dah ada?

[suziey] ratus ratus rupiah