7.8.09

132 : berita terkini

PEKELILING 11 - Kerajaan bersetuju memberikan Elaun Sara Hidup (COLA) tanpa mengira pangkat dan tempat bertugas semua pekerja awam dan sw as ta sebanyak RM500.00 sebulan berkuatku as a Ogos 2009 bagi menampung kenaikan harga minyak dan barang-barang. Langkah yang serupa disarankan kepada pihak sw as ta bagi menjamin keharmonian rakyat...
.

Elaun COLA ini boleh dituntut di semua Pejabat Pos dan BSN di seluruh negara mulai jam 1 pm hingga 4 pm pada setiap hari kecuali hari Jumaat, Sabtu dan Ahad serta hari-hari kelep as an am.
.

Kakitangan awam & sw as ta perlu menunjukkan kad pengenalan diri Jabatan untuk mendapatkan borang permohonan dan wang akan dibayar selep as penyerahan borang yang lengkap beserta dengan syarat2 berikut :-


1. Surat Perlantikan Kerja - Original
2. Surat Pengesahan Kerja - Original
3. Surat Akuan Majikan - ( tempat terakhir masih bertugas )

dan
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
80 penutup botol Coca-Cola... ...... Baru sesuai dengan namanya Elaun Cola !

Haaaahahaha! !!! Dah! Pergi sambung kerja.... kalau p as al duit semua mata besar belaka ekk......

Wua wua wua wuaaaa................
Jangan aku sorang jer terkena.....share ler dgn korang plak

18 comments:

hidet said...

tin coca cola boleh x? hehe

arryani said...

sampainye hati ko leburkan harapan aku ni haaa...

Sebelum abis baca pun, aku dah pikir tau duit tu nak labor kat mana!!!

Sampai hati ko kak!!

p/s apa kata, ko jek bagi aku 500..Kira sedekah..boleh???

julietchun said...

rasanya aku tak terlepas baca paper ari2 tapi tak tertangkap pulak citer COLA nih,memang terkena sungguh haih.

♣haNie♣ said...

dah agak daahhhhh.....
haahahahahha!
tipah tertipu bang... ;P

Rozita said...

[hidet] tak boleh la. hanya penutup coca cola shj dikehendaki

[Yan] akk boleh bg ko sebiji botol coca cola aje :)

[juliet] Slmt Minum Coca Cola :P

peace no war!

Hint PerihaL said...

sape xrambang mata klu bleh duit!!!waahhh!!!!seronknya kak...

[-suziey-] said...

muahahaahaa..lawak arr..sabo jek..ciss..tertipu:p

Rozita said...

[hanie]..maap ye, tk sengaja nak tipu tipah heheh

[hint] sungguh kuat power duit ye dik oii

[suziey] tipu2 sayang :P

~mrs azmi~ said...

cheistt!! tertipu!!! huwaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

Rozita said...

[mrs azmi] amfun kan daku~

arryani said...

K Ita..

memandangkan ko dah tipu ramai org,, apa kata ko tebus penipuan yg berlaku dengan hemah ini dengan belanja kitaorg makan..?

Aku tak mintak banyak,,,

nasik goreng ikan masin dah la...

Aida Alias said...

hehee... kalo betul kan best..kan kan

Rozita said...

[Yan] nnti tunggu hari raya ye, aku blanje ko, itu pun kalo nak dtg umah akak..pastu, masa raya jugak akak mintak maap ngan korang semua ek..
Slmt tertipu~ heheheh

jajazuzu said...

org pun dah terkena ni dulu kak. memula tu excited je....

Rozita said...

[jaja] so, kira ini terkena kali kedua lah ye

INTAN said...

mujur sy berhati2 ketika membaca dan dh rasa ni 1 penipuan...sbb kami kat sini yg buat elaun....x terima apa2 pun pekeliling psl cola...apatah lagik coca cola..hehe

tasikmerah said...

kahkahkah... hantu ko ta!

Rozita said...

[INTAN] jom minum coca cola

[TM] aku bukan hantu la..aku penulis blog yg tegar